Jul

Ja, nu börjar det allt närma sig julen. Äntligen börjar vi få julfint här hemma också! Är klart bästa tiden på året för att vara inne och ha mysigt. Nu idag ska jag fixa det sista som är köket och kontoret för ikväll ska jag också Jocke ha en mysjulkväll. Vi ska baka pepparkakor, göra knäck och mysa och sedan ska han få sina julklappar. Skönt att ha det lite så tillsammans innan vi delar upp oss.

Imorgon kommer vi båda åka ner till min familj men han åker upp till sin mormor och morfar på lördag kväll eller söndag morgon. Sedan efter jul ska han jobba direkt och jag ska plugga så vi kommer antagligen vara på olika håll fram till nyår då vi ska ha lite finmiddag o trevligt här i linköping antagligen.

Nu hoppas jag verkligen att snön kommer snart, eller åtminstone att det är vitt av frost, för jag vill inte ha en till grön jul... Men men, det blir antagligen så i år igen.
Det bästa med julen är ändå att mina små kusiner ska fira nere hos oss i år också och inte i Sthlm. Förra året var de verkligen julens stora ljus. Tycker om dem så mycket! Man märker det verkligen nu när man blir äldre och äldre att julen är till för de små.

Nu ska jag sätta igång med det sista. Plocka in saker i förrådet, putsa köksfönstrena och sätta ut tomtar där sedan.

Kommentarer
Postat av: Disfigured

kan någon förklara tjusningen med att jul pynta? man ställer fram skiten och sedan efter någon vecka ska skiten ner igen? låter helt ologist i mina öron och det är bara en massa jobb med det också.

2007-12-20 @ 12:59:52
URL: http://disfigured.blogg.se
Postat av: Maria

Jag får julkänslor av att julpynta och när det är julfint hemma så är jag äntligen lite avslappnad och känner att jag kan koppla av ett litet tag. Därför är det härligt med julsaker :)

2007-12-21 @ 09:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0