Mycket att skriva, mycket för er att läsa!

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här...igen! Har så fullt upp hela tiden så det hinns inte med allt som man ibland skulle vilja.
Det som har tagit mest tid just nu är skolan och jag har mått så otroligt dåligt över det. Har bara lyckats ta 4hp på hela terminen än så länge och jag missar både en tenta och en omtenta när vi är iväg på semester :S Men nu sitter jag här i alla fall och är nästan helt klar med hemtentan i etik som skulle in förra veckan. Har varit så jobbigt, men nu ser jag slutet och i morgon SKA den in!

Nu börjar resan närma sig. Det är exakt två veckor till jag och Jocke åker iväg. 17 dagar i Sydafrika och Kapstaden känns inte helt fel. Igår fick vi våra papper om resan hem med allt vi ska tänka på och vårt dagsprogram och allt möjligt. Så igårkväll bar det av ner mot Läkarhuset för att ta sprutor. Jag HATAR sprutor! Sist jag tog så fick mamma följa med till skolan (stelkrampen i 4:an eller 6:an) och jag fick sitta i hennes knä och hon höll fast mig så otroligt hårt men jag försökte slita mig. Och när tanten försökte sticka mig så bet jag henne. Ojojoj, jag var så otroligt nervös igår och rädd som bara den. Kände mig helt svimfärdig där vi satt i kö i 45 minuter för att vänta på det som kändes som sista stunden i ens liv. Och det gjorde inte det hela bättre att väntrummet var helt fullt med folk och att jag skulle ta 4(!!!!) sprutor!!! Men efter 45 minuter så kom glädjebeskedet att skolans sprutor håller i 30 respektive 25 år så jag behövde bara ta en enda liten spruta! Jag var fullkomligt överlycklig! Allt gick bra, men det spände massa efteråt och idag känner jag mig öm i armen men det går över innan jag gifter mig :D

Ja, det kanske är dags att skriva vad det är för något som jag planerat ett tag nu. Det är nämligen så att jag och tre andra tjejer ska starta upp ett projekt genom Röda Korsets ungdomsförbund. Vi ska försöka få tag på invandrare som precis kommit hit till Linköping, flyktingar, asylsökande och liknande och lära dem lite svenska och försöka hjälpa dem att komma iordning i samhället innan de får gå till SFI (svenska för invandrare). Det är nämligen inte alla som har rättigheter till detta och det är väldigt många som står i kö, och så länge så går de runt och kan inte göra någonting eftersom de inte kan vårt språk och inte känner någon. Ska bli riktigt riktigt skoj! Var på idéutbildning i söndags och på tisdag ska jag till SFI för att prata med en lärare där som ska ge oss lite råd för hur vi ska göra detta på bästa sätt.

Inte nog med det, igår fick jag ett roligt samtal. Valberedningen för Lärarsektionen på universitetet ringde och sa att de hade fått rekommendationer på mig som nästa års kassör i styrelsen och undrade hur jag ställde mig till det. Jag hade tänkt att söka tidigare, men nu har det varit så otroligt stressigt ett tag så jag brydde inte om det tillslut, men när de väl ringde så blev jag glad. Ringde upp Jocke på jobbet och frågade vad han trodde och tyckte om det här och vi kom väl överens om att det skulle vara bra för mig att vara med där, så jag ringde upp dem igen och sa att jag skulle kunna tänka mig det. 30 minuter senare satt jag på intervju för posten och ytterligare 3 timmar senare fick jag ett samtal om att jag nu var nästa års kassör! Allt gick hur snabbt som helst, men jag är riktigt riktigt glad. Nu ska medlemmarna bara godkänna mig på årsmötet, vilket jag hoppas de gör, och sedan är platsen min :D

Ja, det var väl det jag hade att skriva för denna gången. Sa ju att det skulle bli mycket ;)
Nu ska jag försöka avsluta hemtentan så jag kan åka upp och lämna in den imorgon.
Ha det fint allesammans!

Kommentarer
Postat av: Disfigured

hehe du tycker verkligen att du har tid med allt det alltså? det var som attan. kommer inte hända mycket här nu då;p

2007-11-07 @ 17:19:07
URL: http://disfigured.blogg.se
Postat av: Maria

Haha, ja, jag hoppas att jag kommer ha det. Nästa termin kommer jag inte plugga 150% i alla fall så då borde det ju finnas lite mer tid. Du vet väl att jag alltid haft mycket saker att göra? ;) Nja, jag kommer kanske inte skriva så mycket när jag är iväg på resan, men annars ska jag försöka göra det :)

2007-11-08 @ 10:01:35
Postat av: Disfigured

Det var ju inte resan jag menade utan alla andra 50011 sakerna.

2007-11-08 @ 12:45:06
URL: http://disfigured.blogg.se
Postat av: Maria

Jo, precis, men jag skrev ju att jag skulle försöka skriva en del ändå. Lite tid kommer jag väl ändå ha.

2007-11-08 @ 17:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0