Sjuk, imorgon resa

Ja, för er som läser här och undrar vart jag har varit så kan jag ju meddela att jag varit dålig igen...
I fem år har läkarna sagt att jag haft magkatarr för att jag stressat så mycket och jag har dragit ner på mer och mer. Förra lördagen fick jag ta ambulansen in och de sa återigen att det var magkatarr, var på vårdcentralen hemma i Smålandsstenar på måndagen - magkatarr, vårdcentralen i Ryd på onsdagen - magkatarr. Trots att jag gick i fyra dar och tryckte  i mig medicin så hjälpte det inte så i onsdagskväll bar det av till akuten igen, men denna gången lade de in mig så på tprsdagen gjorde jag ett ultraljud som visade att hela gallblåsan var fylld med stenar så i fredags opererades den bort. På lördagen fick jag veta att de inte lyckats få bort allt så igår (måndag) gjordes nästa operation... Men nu mår jag bra och har äntligen fått veta vad det är som spökar i min mage och det var INTE magkatarr efter alla dessa år. Stenarna hade suttit där länge.
Så nu går jag omkring med fläskläpp, snitt på magen och framåtböjd för att inte spänna såret (men det sista börjar släppa nu). Trots allt detta så har jag och Jocke efter samtal med läkare, sjukhuspersonal, familjer och vänner bestämt oss för att åka iväg till Kapstaden imorgonkväll! :D
Känns helt otroligt med tanke på att sista operationen var igår men jag har verkligen återställt mig snabbt och kämpat för det här och de på sjukhuset har verkligen hjälpt mig också! Ska bli så otroligt skojigt verkligen. Självklart är jag lite nervös, men de har bra sjukvård i sydafrika också om något skulle hända. Så detta är allt ni hör från mig på 17 dagar nu (om jag inte får någon skit i natt och inte kommer iväg imorgon).
Håll tummarna för att jag ska få vara frisk på resan och att vi ska ha skoj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0