Hemma i Skeppshult

Jaha, nu har jag varit hemma en dag och mycket som har hänt sist. I måndagskväll åkte jag ner till stan och drack champagne och åt dessert med Jocke och Sebbe och två från Sthlm efter att de arbetat hårt en hel dag. Hade precis ätit hemma så mat blev det inget för mig men desserter kan jag inte låta bli. Blev en sen kväll sen eftersom jag inte packat och sen skulle gå upp 6.30 för att fixa det sista.
Sen körde jag Jocke och Sebbe ner till jobbet och sen begav jag mig hemåt. Var så otroligt trött på vägen så jag fick stanna tre gånger för att sträcka på mig. Var oerhört jobbigt. Men tillslut kom jag i alla fall ner och mina små vovvar var jätteförvånade när jag kom in. De bara satt i soffan och stirrade men när jag började prata med dem kom de direkt och sen var de bredvid mig hela dagen. Så mysigt! Saknar dem massa när jag är i Linköping.

Det blev mer pluggat än det blivit någon dag tidigare så jag är nöjd, men jag har mycket kvar så jag ska gå o sätta mig med det strax. Sedan var jag hos morfar ett tag på eftermiddagen och på kvällen kom Emelie hit och vi pratade en massa och sen kollade vi på djävulen bär prada. Var riktigt skoj :)

Idag fyller pappa 46 år så på morgonen 5.30 var vi uppe och grattade honom innan han skulle till jobbet. Lite tidigt för mig så jag gick och lade mig sen igen och sov till 9.30. Jätteskönt! Fick åka iväg till Göstas och köpa en tårta för kvällen och en massa wienerbröd pappa skulle ha på fikarasten på jobbet.

I eftermiddag ska jag hjälpa mamma med maten och sen kommer släkten 18.30. Ska bli skoj :) Har inte varit hemma på så otroligt länge.

Ja, så ser det ut just nu. Inte så mycket intressant att skriva om mer än att bara radda upp vad jag gjort och ska göra :P

Dags att återgå till fonetiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0