Kapstaden

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar. Har haft en hel del att göra. I helgen var jag och Jocke i Västerås hos Kjell och Lena och nu har de varit hos oss över natten och precis givit sig av hemåt. Varit mycket trevligt tycker jag!
Har varit och är en del skola nu också. Har en hemtenta, som är otroligt svår, som ska in nästnästa tisdag och dagen innan har jag tenta i språkhistoria så det är en del att göra. Ska sätta mig med det nu idag.

Sedan har det hänt en väldigt skojig sak! Jocke ska bjuda mig på en resa och nu är biljetterna betalade och klara så nu bär det verkligen av. Den 21 november åker vi iväg till Kapstaden i Sydafrika i 15 dagar :D Ska bli så otroligt spännande! Första veckan ska vi åka iväg på rundresa, vilket ingen av oss tidigare har gjort, och den andra veckan kommer vi bo i Kapstaden och åka ut på det vi själva känner för eller bara ta det lugnt. Jocke vill gärna åka på vithajsdykning, vilket jag tycker låter otroligt läskigt men ändå spännande. Jag vill gärna se Godahoppsudden. En rolig sak är att rundresan leder till en strutsfarm där man kan rida på strutsar och sen ska vi äta middag där, och det står att vi ska få "en middag som verkligen kommer smaka fågel". LÄSKIGT! Jag vill inte först rida på dem och sen äta dem....Jaja, det ska bli otroligt roligt i alla fall. Längtar väldigt mycket! Det enda hemska är att jag missar de sex första avsnitten av julkalendern, som är årets höjdpunkt enligt mig, men mamma har lovat att spela in det åt mig så jag kan sitta och plöja igenom det när jag kommer hem :)

Sist skrev jag ju att vi börjat äta massa nyttigt. Kom på att jag kanske ska lägga upp recepten här. De har varit otroligt goda, ganska billiga och mycket nyttigare än det man brukar trycka i sig så någon annan kanske också blir lite intresserad. Men det får bli senare när jag hinner med det.

Nu ska jag sätta mig med plugget ett tag!

Kommentarer
Postat av: Disfigured

Struts är väldigt gott att äta ska du veta. Det sägs även att strust ägg ska vara gott men det vet jag inget om.

2007-10-30 @ 20:41:18
URL: http://disfigured.blogg.se
Postat av: Maria

Inte visste jag att du käkat struts. Smakar det som kyckling eller?

2007-10-30 @ 20:49:41
Postat av: Disfigured

Jo ser du det har jag. Gjorde det i Malmö. Det är helt okey smakar nästa som kyklig lite annan smak men det rä väll det som jag tyckte var närmast. Gillar att prova på udda mat. Och du vet väll att allt man inte har ätit i köttväg smakar ju som kycklig;p

2007-10-31 @ 17:35:42
URL: http://disfigured.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0