SMS till polisen

Det är något som jag satt och funderade en del på i måndags när jag satt och väntade på bussen till stan. I alla situationer kan man kanske inte ringa till polisen om det är något som händer, då skulle det vara bra att kunna skicka iväg ett sms. Men jag vet inte om det går... Det är inte heller så man vill testa. Någon som vet hur det är?

Nu har jag pluggat massa på tentan men jag känner fortfarande att jag inte kan det och jag tror inte att det kommer gå bra i morgon men jag ska i alla fall försöka.

Om ett par timmar ska jag åka hem till min älskling igen. Har varit borta sedan i tisdags och har haft det jätteskönt men ändå saknar jag honom så otroligt mycket när jag är iväg. Hoppas det inte dyker upp massa saker ikväll så vi kan ha en mysig kväll ihop.

Men innan jag åker iväg ska jag åka och hälsa på morfar med mamma när hon slutat jobba och sen ska jag åka och sätta blommor och lyktor på mormors grav för idag hade hon fyllt 63 år. Saknar henne så otroligt mycket...!

Nu ska jag sätta mig och plugga ytterligare ett tag och mysa med mina "gamla damer" som hon som klipper hundarna sa sist de var där. (De fyller 12 och 13 år till våren :))

Kommentarer
Postat av: Disfigured

hur har du tänk att du ska snabbt kunna skriva ner all viktig info till polisen i ett sms? Andress, vad som har hänt, vad du heter, ålder, finns det skadade, är han beväpnad osv. Det skulle ju ta ett bra tag att knappa in allt det där då gör dte ju bra mycket snabbare att ringa till polisen i en nödsituation plus att dom då håller kontakten med dig hela tiden och försöker lungna dig och se dig info om vad du ska göra osv.

2007-10-09 @ 12:46:24
URL: http://disfigured.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0