Stressad

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar och borde egentligen inte göra det nu heller. Har alldeles för mycket annat att tänka på. Just nu sitter jag och pluggar som en galning och tror att jag kan läsa ut två tjocka kurslitterära böcker på tre dagar. Det går inte så bra, men jag kommer en bit i alla fall. Anledningen är att jag fick tag på den ena boken på biblioteket men måste lämna tillbaka den idag så jag försöker läsa in allt till kursen. Det går inte så bra...Så nu ska jag nog strunta i den och lämna tillbaka den och behålla boken jag köpt. Bara det att mina pengar kommer inte att räcka till nästa månad och då vill jag inte lägga en massa pengar på böcker...Får se vad jag kommer fram till.
Ikväll och imorgon måste jag i alla fall börja koncentrera mig på etiken, fram till nu har det varit språkhistoria. På tisdag ska jag lämna in en bokredovisning som vi ska göra i grupp på torsdag så tiden försvinner. Sen får vi ut hemtentan och den ska in dagen efter tentan i språkhistoria...
Inte kul att läsa om det här antar jag men det är det här som mitt liv kretsar runt just nu.

Utöver det så är det katastof här hemma och då menar jag med städningen! Helt galet vad det är skitigt! Igår var Jocke i alla fall och köpte den otroligt fina hallmöbeln som jag velat ha ett tag och en ram som vi ska ha över sängarna. Sen har han satt upp tavlor i hallen och köket så han har varit så duktig så. Nu vill jag bara få ordning på resten.

Ikväll ska jag hem till Anna på möte med röda korset. Hon är engagerad där och har frågat mig om jag vill vara med i ett projekt som jag kan förklara mer av senare när jag själv vet mer. Det låter spännande och det är bra meriter för mig plus att jag kan göra något bra för andra. Det ska bli spännande. Hon ska göra varma smörgåsar till oss och Jocke ska följa med och umgås med Gabbe så länge innan han ska iväg på innebandyn.

Dags att återgå till pluggandet...usch, nu känns det inte speciellt kul! Men jag känner mig duktig efteråt i alla fall som har gjort så mycket på en dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0