Lycklig

Idag känner jag mig oerhört lycklig! Varför då, kan man undra. Jo, idag blev målaren Peter klar med vår lägenhet så nu har vi fina tapeter i köket och hallen också. Igår blev han klar med sovrummet så där gjorde vi i ordning igår.
Så nu är det bara dags att börja städa i ordning.
Jag har hittat ett jättefint avlastningsbord på IKEA som jag verkligen vill ha till hallen, men vi får se hur länge det dröjer tills jag har pengar att köpa det. Gick på en del nämligen.,,

Annars har dagen varit bra. Eller ja, bra och bra, jag har fått massvis gjort. Jag har tvättat 5 maskiner tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, pluggat, varit i skolan, varit och handlar och gått runt och småplockat. Känner mig lite huslig :)

Skolan går INTE bra just nu. Inte nog med att jag ligger efter, jag fattar ingenting! Idag var det den tredje föreläsningen i kursen "språkhistoria" och det var också den tredje föreläsningen jag inte fattar något av. Han står och pratar om en sak, till exempel Rökstenen, mellan15-30 minuter. När han pratat klart säger han: "Men det här behöver ni inte kunna, bara känna till", Så är det på allting. Jag förstår inte VAD vi ska kunna om allt bara ska kännas till... Jaja, hoppas verkligen på att litteraturen som jag beställt kommer på måndag. Känner att jag får förlita mig på litteraturen till 100% i den här kursen. Det får bära eller brista.

Nu ska jag ut och hämta tvätten som hänger på tork och sen åka och hämta Jocke på jobbet. Han vill åka och köpa "godsaker" och kolla på IKEA :)
Imorgon har han och Gabbe sin födelsedagsfest. Det ska bli...spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0