Rödvin, fixa och dona och nu fest

Nu ska jag alldeles strax ge mig iväg så det blir inte så mycket skrivet idag. Jocke och Gabbe har sin födelsedagsfest ikväll men först ska jag hem till Anna och träffa dem jag var fadder med under Nolle-P. Det ska bli skoj men det känns lite dumt eftersom jag missade så otroligt mycket när jag var sjuk. Hela andra veckan låg jag nerbäddad hemma. Efteråt ska de hem till Linn och ha faddertack. Förstår verkligen inte varför allt roligt måste inträffa samma dag!

Igår hade vi det jättemysigt här hemma. När Jocke slutade jobbet åkte jag ju och hämtade honom som jag skrev igår. Sen åkte vi till IKEA och han köpte en byrå till mig som jag kan ha mina kläder i. Så nu kan jag äntligen plocka upp dem från alla kartonger och påsar.
När vi kom hem började han sätta ihop den medan jag gjorde hasselbackspotatis, potatis, stekte kantareller och gjorde sås. Sen åt vi det framför tvn och kollade på Mission impossible 2 och drack rödvin. Allt var jättebra ända tills Jocke råkade tappa ut sitt vin över vår sandfärgade soffa. Då blev det fart men efter att ha baddat in soffan med potatismjöl så var fläcken nästan borta. Idag syntes det knappt. Potatismjöl är alltså bra mot rödvin!

Idag har vi fixat och donat i köket så nu är det mysigt där igen. Har bara ett par hyllor som ska köpas och sättas upp. Sen är det klart :) Ska ta och lägga upp lite bilder här sen när vi fått ordning överallt.

Nä, nu måste jag rusa iväg till bussen. Dags för att ha en skojig kväll :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0