Hemma och tentan avklarad

Ledsen att jag inte skrev igår nu när jag kommit hem från Gotland igen, men hade fullt upp med att plugga till tentan som jag haft nu på morgonen. Det kändes bra faktiskt, men man vet ju aldrig...Salstentor har ju aldrig varit min starka sida.

Det var riktigt skoj på Gotland. Vi var i Lummelundagrottorna, på medeltidsmarknaden och vi vandrade runt i Visby. Sedan åkte vi runt ganska mycket och tittade och stannade till vid olika ställen. Vi var t.ex. vid Krysmyntagården och jag köpte massa kryddor och massa goda teer :-)

Idag på morgonen gick jag upp vid 5.45 för att hinna kolla lite till i mitt häfte inför tentan. Många säger att det inte hjälper något, men för mig gör det faktiskt det för jag brukar få panik kvällen innan och glömma allt, men då kan jag pigga upp hjärnan lite innan jag åker iväg. Idag i alla fall så hörde jag massa prat utanför och tittade ut eftersom det var så tidigt och då stod polisen där och jag hann förstå att något hänt och så kollar jag åt andra hållet och då ser jag att Jockes motorcykel är vält. Väcker honom och han springer ut och kollar och hinner stanna polisen innan de åker iväg. Tydligen två ungdomar som förstört en annan motorcykel och repat en massa bilar. Det var någon som såg dem så de stack. Jocke polisanmälde i alla fall händelsen så nu måste han lämna in motorcykeln. Hade blivit repig där fram när den vält. Så himla tråkigt!

Nu ska jag sätta igång och städa för jag ska hemhem ikväll och gå på begravning imorgon och när jag kommer upp hit igen så är Jenny med mig och jag vill ju inte skrämma henne. Det ser helt fruktansvärt ut här. Igen! Hjälper inte hur mycket jag plockar och städar. Blir som om ett bombnedslag har gjorts i lägenheten direkt. Är så otroligt trött på det nu så ni kan inte ana!

Jaja, hjälper inte att skriva. Ska sätta igång istället så att jag kommer iväg hemåt sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0