Rolig helg!

Hade verkligen skoj i helgen när Emelie var här. På fredagkvällen när jag hämtat henne på stationen åkte vi hem hit och grillade med Jocke, Basse och Sebbe och efteråt gick vi på bio. Jag och Emelie såg Kung Fu Panda och jag var riktigt besviken på den. Håll på att somna emellanåt och inte så mycket skratt som man hoppats på...

På lördagmorgon åkte jag och Emelie iväg till Kolmården. Först åkte vi safarirundan vilket var riktigt spännande. Var både större och bättre än jag förväntat mig! Men det var en bil framför oss som stannade hela tiden, vilket man inte fick göra och det var väldigt störande! Sedan var det även flera bilar som åkte runt med nedvevade rutor, vilket verkligen var förbjudet! Förstår inte hur de tänkte! Efter det gick vi in i själva parken och tittade på alla djuren. Delfinshowen var det jag hade sett fram emot allra mest och det var också det absolut bästa! Emelie tyckte mest om noshörningarna för hon hade inte sett sådana tidigare och blev väldigt fascinerad av deras storlek. Vi hade lite tur i oturen under dagen för det var första dagen på länge som det regnade, men det var så pass lite och det gjorde att alla djuren var framme för de var nog glada över att slippa värmen som varit.

På kvällen var vi uppe i Stockholm och gick och åt på Koh Phangan. Var lika gott som sist och väldigt trevligt! Vi var ganska trötta efter att ha vandrat runt i djurparken hela dagen så vi gick hem när vi ätit och lade oss i varsin soffa och tittade på Hairspray. Kan se den flera gånger för jag tycker den är så härlig!

Igår tog vi en promenad så Emelie fick se lite mer av Sthlm än vad hon tidigare sett och så hittade jag en jättefin vit klänning med svarta prickar som jag köpte. Helt underbar var den! Sedan åt vi lunch på Barista och efter det var det dags för Emelie att ta bussen hem igen. Jag åkte tillbaka till lägenheten och plockade lite och sedan åkte jag hem till Linköping igen så nu är jag här igen, fast inte så länge. Imorgon åker jag hem till Skeppshult för sedan på onsdag är det ju dags att åka iväg till Gotland. Ska bli skojigt :-)
Lång och kortfattad berättelse om min helg nu. Känner att det är dags att fixa något att äta för jag börjar bli riktigt hungrig.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0