Skolan dragit igång

Kändes som om jag skrev igår, men det var ju flera dagar sedan. Nu har i alla fall skolan och nolle-p dragit igång, så det är antagligen därför som dagarna rinner iväg utan att man hinner reagera.
Tyvärr har jag inte hunnit vara med speciellt mycket på nolle-p än så länge eftersom jag sitter här med b-uppsatsen och jag har faktiskt inte kommit så mycket längre än sist jag skrev. Så fort jag sätter mig ner med den så är det något annat som dyker upp. Mobilen går i ett här känns det som.

Ikväll är det München Hoben och det hade jag verkligen viljat gå på, men jag känner verkligen att jag inte hinner det. Måste skriva klart idag för imorgon behöver jag skicka in den. Känns oerhört tungt faktiskt!

I måndags började fonetiken som jag ska läsa om i höst eftersom jag missade den förra hösten. Känns sådär, men den är ju bara 2 veckor och det underlättar nog väldigt mycket att gå på alla föreläsningarna innan tentan. Annars blir det mer jobb här hemma att sitta med och det vet jag ju hur det går med den saken när det gäller mig.

Igår började samhällskunskapen som jag ska läsa i två år nu. Känns jättebra faktiskt, trots att det känns en aning förvirrande och oklart alltsammans. Första kursen på 15hp heter Svenska samhällsförhållanden och innehåller nationalekonomi, sociologi, statsvetenskap och didaktik. Nu ska vi köra med ekonomi i två veckor och jag känner mig taggad. Känns inte helt enkelt bara. Har gått igenom planekonomi, marknadsekonomi och alternativkostnader dessa två dagar. Kommer nog bli bra :)

Nu ska jag alldeles strax cykla iväg till skolan för att ha fonetikföreläsning och sen ska jag hem och skriva, skriva, skriva... Jocke är iväg i Sthlm och ska vara där till lördag, vilket kanske är bra för mig. Har fullt upp fram till fredagkväll så då behöver jag inte tänka på att jag inte kan umgås med honom om jag sitter och skriver.

Dags att plocka ner allt i väskan och cykla iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0