Långhelgen slut

Nu är jag hemma i Linköping igen och det känns väldigt tyst nu när det har varit full fart här ett tag.I torsdags var jag, Jenny och Emelie på RixFM festivalen som jag sagt att vi skulle. Star Pilot, Arash, Nordman, Sanna Nielsen och Ola såg vi men när Ola sjöng gick vi så vi missade E-type och Charlotte Perrelli. Var riktigt trevligt och det var otroligt mycket folk ute.

I fredags åkte jag och familjen upp till Linköping. Först åt vi lite lunch och sedan åkte vi ner till stan och gick till domkyrkan, myrornas, Bosses glassbar och systemet. Efter det åkte vi ut till Ljungsbro till Cloetta fabriken, men det var inte jättemycket som vi köpte. Sedan bar det av tillbaka till Linköping och så gick vi runt i Gamla Linköping en runda innan vi åkte hem och beställde pizza. På kvällen drack vi vin/öl och spelade kort. Väldigt mysigt!

På lördagen bar det av upp till Sthlm och lägenheten där och åt en sen lunch och sedan vandrade vi runt i Gamla Stan, runt slottet, Mosebacke och runt på söder. Efter promenaden hade vi två timmar på oss tills vi skulle vara på Axela och äta så då satte vi oss på medborgarplatsen och tog varsin öl/cider. Det var massa folk ute och det var helt underbart att sitta där ute i det fina vädret. På kvällen åt vi alltså trerätters på Axela och sedan var vi väldigt trötta så vi kollade lite på en film innan vi gick och la oss.

Nästa morgon plockade vi ihop alla våra saker och åkte ut till Adelsö för att hälsa på min moster.  Vi hade väldigt tur med vädret så vi kunde sitta ute. Spelade kubb med Robin och kusinerna en vända, sedan bjöd Lo oss på väldigt god lunch och middag. Vi gick iväg och fikade i en hembygdsgård och kollade på några ruiner. Jag och Jocke hamnade i hängmattan ett tag också vilket var jättehärligt! Synd att vi inte har några träd i vår trädgård här i Linköping som man kan spänna upp en sådan mellan. Sent på kvällen åkte vi tillbaka till Linköping och då var det bara att hoppa i säng direkt för på måndagsmorgonen skulle familjen hem till Skeppshult igen och Jocke skulle upp och jobba.

Kändes väldigt konstigt när alla helt plötsligt åkte iväg men jag satte mig och skrev 1,5 sida på min uppsats så jag är nöjd att jag fick lite gjort! Var ute och gick med Ninja i spåret två gånger också och så var jag med Jocke när han skulle lämna in motorcykeln på hundramils servicen.

Det här var en lång men kortfattad redogörelse över min långhelg. Kanske inte intresserar så många, men det är kul för mig att gå tillbaka och se vad jag har gjort senare ;) Nu ska jag strax ta med mig Ninja ut på en promenad.
Ha en härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0