Promenader och ljudböcker

Idag har det inte hänt så mycket. Jag har mest suttit hemma och lyssnat på ljudbok. Har suttit och läst Brott och straff ett tag, men det tar så otroligt lång tid men idag hittade jag den i ljudboksformat på bibliotekets hemsida så jag har lyssnat på det jag hade kvar istället. Har kommit på att det är otroligt härligt med ljudböcker, det är först nu som jag har börjat lyssna på det. Lo tipsade mig om att DN har tre gratis ljudböcker nu över sommaren. Tyvärr missade jag de första två, men den tredje lyssnar jag på nu. "Ur vulkanens mun" heter den och är skriven av Helena von Zweigberg och det är också hon som läser upp den. Har en annan bok av henne som jag inte läst ännu och som heter något i stil med "Det Gud inte såg". Riktig tjejbok är den här, eller egentligen för äldre kvinnor men jag tycker att den är lite rolig att lyssna på.

Har varit ute och gått i spåret en hel del i två dar så då har jag passat på att lyssna. Idag har jag tagit två varv i 2,5 km spåret med Ninja, en gång på förmiddagen och en gång precis nyss och sedan gick jag också en gång själv i eftermiddags. Är härligt att vara ute och promenera när solen skiner och man kan gå och lyssna på en bok.

Vi hade planerat att gå på bio igårkväll men Jocke var tvungen att ha ett möte som ändå inte blev av så vi skulle gått ikväll istället, men då hade han glömt att han skulle iväg till Stockholm ikväll för han har möte där imorgon. Men nu har jag i alla fall reserverat biljetter till imorgon kväll. Finns otroligt många filmer som jag vill se just nu men imorgon blir det "Jiddra inte med Zohan". Har sett trailern till den och den verkar skojig.

Det var allt jag hade att säga för ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0