Ändring i schemat

Tänk att en liten ändring i schemat kan göra så stor skillnad. Istället för 4 timmar föreläsning så blev det 2 timmars övningslektion istället, vilket betyder att jag kunde åka hem efter lunchmötet och äta och få en timme tid till att skriva det här inlägget och läsa alla blogginlägg som skrivits sen sist jag kollade. Följer en hel del bloggar nu och när jag fick mitt mail från bloggkoll inatt var det 104 (!) nya inlägg på ett dygn...och jag har läst alla! Helt galet verkligen! Måste ju ta massa tid från min dag som jag inte ens har tänkt på. Samtidigt mår jag bra av att läsa allt och ibland kan man få massa bra tips på allt möjligt, till exempel bra böcker, skivor, serier, smink, kläder och utställningar. Helt klart värt det än så länge, men snart tröttnar jag kanske...

Jag har börjat skriva listor varje vecka med vad jag behöver göra för att få koll på det. Sedan skriver jag ett veckoschema där jag lägger in föreläsningar, pluggtimmar, styrelsearbete, saker jag måste göra hemma och när jag ska ta paus för att gå ut med Ninja och fixa mat. Tar lite tid att planera sådant och det känns tråkigt att jag måste göra på det sättet, men jag får så mycket mer gjort och när veckan är slut mår jag så bra över att se allt jag gjort och kunnat kryssa över. Nu står det två timmars plugg på schemat innan jag ska ha ledningsgruppsmöte.

Hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0