Burn after reading

Skrev ju igår att vi skulle iväg på bio. Det blev Burn after reading med bland annat Brad Pitt, George Clooney & John Malkovich som vi såg. Visste inte så mycket om filmen men jag blev väldigt förvånad under tiden vi såg den. Det var en helt knäpp film! Med det menar jag inte att den var dålig för det kan jag inte säga att den var. Den var knäpp på sådant sätt så att det händer de mest konstiga sakerna. Vissa scener kunde jag knappt sluta skratta åt. Helt galet var det!

Chad som spelas av Brad Pitt lyckas komma över en skiva med dokument och tror att det är CIA-information, medan det i själva verket är den före detta CIA-agenten Osborne Cox (John Malkovich) memoarer. Chad och hans jobbarkompis försöker få "hittelön" för skivan, men Cox ser det snarare som utpressning och snart är det en himla röra med allting. Ingen av karaktärerna i filmen förstår vad som händer och varför det händer. Blir bara riktigt konstiga situationer. Förutom detta handlar det mycket om vem som ska skilja sig från vem och vem som är otrogen med vem, samt vilka de skumma typerna som förföljer George Clooneys karaktär är.

Det är svårt att förklara filmen ordentligt för det inte finns något mål i den. Jag tycker i alla fall att filmen var helt klart sevärd och är en film som jag skulle kunna se igen någon kväll om jag inte har så mycket att göra och känner att jag behöver få skratta lite.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

sv: tyvärr kommer den bara få ligga kvar några dagar här för det ska bli plusgrader.

2008-11-24 @ 10:11:52
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0