Catch me if you can

Godmorgon!
Hoppas ni sovit gott! Min lilla vovve väckte mig tidigt idag så jag har suttit och läst ut boken jag höll på med nu på morgonen. Tänkte att jag kunde skriva ett par rader om den.

Ni kanske har sett filmen med samma namn med Leonardo Di Caprio och Tom Hanks i huvudrollerna, om inte så är det här en självbiografi av Frank W. Abagnale och hans förklaring till hur han lyckades bli en av historiens största bedragare. På bokens baksida står det "Jag stal varenda öre och brände rubbet på tjusiga våningar, vackra kvinnor, snabba bilar, märkeskläder och allt man kan önska av livets goda. Jag slog runt i Europas alla huvudstäder och njöt av solen på berömda jet set-stränder." - Frank W. Abagnale.

Det var längesedan jag såg filmen för första gången och även om det var intressant att se hur han lyckades lura alla dessa människor så tyckte jag inte det var något speciellt med filmen. Kanske för att Di Caprio spelar Frank och jag har lite svårt för honom... Ändå bestämde jag mig för att läsa boken och ännu en gång är det boken som är bäst. I filmen får man även följa FBI-agenten (Tom Hanks) som jagar Frank men denne nämns bara ett par gånger i boken. Istället får vi följa Frank hela tiden och får veta exakt hur han tänker och hur han går till väga för att lura alla. Det blir oerhört spännande att följa hans tankar. Även om ni, som jag, inte heller var så förtjusta i filmen så kan jag rekommendera den här boken!

Nä, nu är det dags för lite frukost och sedan spinning om ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0