Seg dag leder till att man längtar efter julen

Är det någon mer än jag som har känt att det har varit en väldigt grå och seg dag idag? Efter att jag varit i skolan åkte jag hem och bäddade ner mig under täcket i soffan och läste lite och sedan tittade på ett avsnitt av världens bästa serie enligt mig själv, One tree hill. Väldigt skönt var det men ändå känner jag mig rastlös och att allt är så tråkigt. Beror antagligen på att det är så grått utanför fönstret.

Måste erkänna att jag börjar längta efter vintern. För bara någon vecka sedan var jag helt galen för att julsakerna redan kommit upp i butikerna men nu har jag bara ett stort leende på läpparna när jag ser det. Nu har de även börjat sälja chokladkalendrar på Ica och Hemköp såg jag i veckan och tv- och radiokalendern finns nu också. Är bara ett par veckor kvar till en av årets höjdpunkter, TVs julkalender! Åh, vad jag längtar! Hjälpte ju inte när jag såg snö på flera ställen när jag åkte hem till föräldrarna förra helgen. Vill också ha snö!

Ska nog se ett avsnitt till innan jag ska packa i ordning väskan inför helgen. Ikväll bär det av upp till Sthlm igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0