Skönaste dagen på länge

Vilken härlig dag det varit idag! Efter att jag skrev ett inlägg på morgonen satte jag mig och läste lite men märkte sedan att jag kände mig lite trött så jag gick och lade mig igen. 10.20 vaknade jag av att Jocke gick upp. 10.20! Det var flera år sedan jag kunde sova så länge. Riktigt bra mådde jag när jag väl kom upp!

Resten av förmiddagen åt vi lite mat och sen bara låg i varsin soffa och slötittade på tv. Framåt eftermiddagen var det dags att ge sig ut så vi gick runt i lite affärer här runt götgatan och tittade lite. Bestämde oss för att äta mat på Pizza Hut men då var klockan bara 16 så vi bestämde oss för att gå till gondolen och dricka ett glas öl innan. Slutade med att vi fick ett bord ute på bryggan och åt huvudrätt och dessert och drack vin där istället. Lite skillnad på det och Pizza Hut. Valde creme brule till dessert som jag brukar göra på restauranger om det alternativet finns, riktigt bra gjord var den. Efter att vi suttit där ett tag gick vi till skrapan och åkte högst upp till baren där för att ta varsin champagnedrink, men det har varit så himla dimmigt idag så man såg inte utsikten alls. Bestämde oss för att gå dit någon annan dag, det är ju ändå mitt över gatan. Istället gick vi till filmbutiken och hyrde The Mist och köpte chips och har legat i soffan här resten av kvällen och tittat på den och lite annat på tv. Har längtat efter att se den filmen länge men jag är så glad över att jag inte såg den på bio. Riktigt läskig var den, som i och för sig Stephen King-filmerna alltid brukar vara. Kan verkligen rekommendera den. Spännande, läskig och annorlunda.

Har varit så härligt att bara koppla av och få vara med Jocke en hel dag. Känns som jag har fått en massa energi inför allt som ligger framför mig och som ska göras. Skönt!

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Förstår inte hur man kan bli så trött av att bara koppla av. Godnatt godnatt!

(Matilda, såg din kommentar och vill bara säga att det är ett tecken på att det är i Sthlm du ska vara ;) Va hemma nu över jul och så men i januari igen får du se till att komma upp till Sthlm igen. Vill ju ha dig här så jag kan träffa dig när jag kommer upp :) Nu har jag ju inget att göra på måndag när Jocke jobbar. Glöm Halmstad!)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, ja, vi får väl se. Det är många här hemma som tycker jag ska satsa på Halmstad så jag är väldigt kluven.

Får helt enkelt se hur det löser sig med jobb och boende.

2008-11-09 @ 18:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0