Valvaka

Godmorgon på er!
Har ni också suttit uppe och kollat på valvakan?  Jag orkade inte titta från början men gick upp runt 2 och slog på tv:n. Blev ju som de flesta av oss ville, Obama vann klart och tydligt! Ibland så funderar jag på varför det är sådant tjat om USAs val i Sverige men det är ju något som helt klart påverkar oss och jag tror att det här kan bli riktigt bra! Var bara lite irriterad för på både SVT1, Tv4 och Kanal5 verkade alla glada över att Obama blev vinnaren, men det tog ungefär 5-10 minuter efter att det var klart som man började ifrågasätta om Obama kommer lyckas och att inte alla kommer bli besvikna på honom. Självklart är det en aktuell fråga eftersom situationen ser ut som den gör, men kunde man inte få vara glad en liten stund till? Där har man suttit framför tvn hela natten och när man äntligen får veta resultatet så börjar man direkt prata om alla problem som finns. Försök se ljuset i det hela, att det kommer en ny ung kraft som kan fixa till mycket. Även om han omöjligt kan fixa till allt över en natt så tycker jag att man först ska försöka se vad som kan bli bättre nu och inte vad som kommer gå skit. Kanske bara är min åsikt...

Sedan måste jag faktiskt ge en applåd till Fredrik och Filip som höll i valvakan på Kanal5! Jag kan erkänna det att jag aldrig har tålt dem men tänkte att jag skulle ge dem en chans och slog över till deras program. Var de första fem minuterna som jag såg som de kändes riktigt barnsliga men efter det, jag är helt chockad, det var riktigt riktigt bra! Jag tycker de var väl insatta och hade bra samtal med sina gäster. Satt och bläddrade mellan SVT1, TV4 och Kanal5 ett tag men ganska fort, till min förvåning, bestämde jag mig för Kanal5. Deras program var det som passade mig bäst. Alltså en stor applåd till dem! Mina tankar om dem har verkligen förändrats här inatt!

Nu ska jag ge mig iväg till Maxi och handla lite. Börjar bli sugen på frukost men måste handla lite för det. Tror jag har feber så måste köpa lite apelsiner och annan nyttig frukt så jag kan piggna till fort. Skriver mer senare, har en del att skriva om nu när jag inte skrev igår. Ha så bra tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0