Vänner på besök

Måste ju skriva om min härliga måndag. Som jag skrivit så kom Emma och Sara på besök och så åkte vi upp till lägenheten i Sthlm dit också Matilda kom. Var så mysigt att träffas allihop igen! Käkade tacos, spelade geni och nya pratmakarna och bara satt uppe och pratade halva natten (fast jag somnade i omgångar). Var så himla mysigt! På tisdagen tog vi en promenad ner till slussen efter att vi ätit frukost för att se vartifrån deras båt skulle gå. Emma och Sara ska nämligen ut och åka på transsibiriska järnvägen. Finland-Ryssland-Mongoliet-Kina är deras resväg och sedan ska de flyga från Hongkong till Thailand och vara där tre veckor. Lite avundsjuk blir man allt! De kommer nog få otroligt skoj och det kommer nog verkligen bli en upplevelse för dem. Däremot var jag inte så avundsjuk när jag hörde hur långa sträckor de skulle sitta i tåget i taget...Tar verkligen tid att åka! De kommer hem samma dag som jag slutar skolan inför julen. Kan man ses hemma sen :)

Ikväll blev jag positivt överraskad. Ringde till Jocke ett tag efter att jag visste att han slutat jobbet och då visade det sig att han var på väg hem till Linköping idag, trots att han egentligen skulle stanna till fredag. Blev riktigt glad! Lagade mat och tittade på tv här sen. Skönt att ha honom hemma.

Är lite nöjd idag. Trots att jag inte mått helt bra så har jag lyckats få bort två av mina post-it lappar runt skrivbordet på saker jag måste ta tag i. Nog för att det var stillasittande saker, men man blir lite extra nöjd när man är lite hängig. Nu ska jag sätta mig framför tvn lite innan det är dags att sova.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0