Bokmässan

Som jag skrev något inlägg tidigare så ska jag försöja fokusera mig på olika saker jag gjort och ta det lite mer samlat. En av de saker jag gjort nyligen är att jag varit på bokmässan i Göteborg med söta Jenny. Tyvärr blev det alldeles för lite tid där, men jag kom ändå hem med en hel hög med böcker.

För er som inte vet det så älskar jag böcker. Jag blir helt lycklig när jag tar mig tid att sätta mig med en härlig bok och bara läsa och koppla av, sedan tycker jag att det är så otroligt vackert med böcker! (Säkert någon som höjer på ögonbrynen nu.) Att ha bokhyllor fulla med böcker hemma hör till inredningen tycker jag och ibland drömmer jag om att ha ett stort stort hus där jag kan ha ett rum bara för mina böcker och kunna sitta i sköna fotöljer, gärna framför en öppen spis och bara koppla av. Precis som i en film :)

Nu är det ju tyvärr inte så, men bokhyllorna och böckerna finns här ändå och jag har en otroligt "rolig" blandning (som Emma sa när hon var här). Till exempel så har jag Harry Potter-böckerna stående bredvid Strindbergs Röda rummet och två hyllor över det så står flera av Moa Martinssons och Hjalmar Söderbergs böcker bredvid en bok av Nelson Mandela och där bredvid flera av Rolf Lidbergs underbart vackra trollböcker. Jag tycker om att läsa det mesta (konstigt nog inte deckare) men just nu är jag inne i en period när jag vill läsa verklighetsbaserade böcker och böcker om samhället. Blev flera sådana köpta under bokmässan.

De jag köpte där var:
John Pilger - Friheten får vänta
Ola Wong - När tusen eldar släcker himlen. Kinas väg mot framtiden
Mustafa Can - Tätt intill dagarna
Josefine Adolfsson - Kårnulf was here
Åsa Larsson - Solstorm
Red. Suzanne Påhlman - Världens eko. En antologi om miljö- och utvecklingsfrågor
Red. Anna-Lena Lodenius - Global respekt. Grundkurs i globalisering och mänskliga rättigheter
Lionel Shriver - Vi måste prata om Kevin
Khaled Hosseini - Flyga drake
Khaled Hosseini - Tusen strålande solar
Johanna Thydell - Det fattas en tärning

Förutom dessa köpte jag Frukostkokboken. För alla som älskar frukost och Göran Häggs böcker Världens litteraturhistoria och Den svenska litteraturhistorien.

Efter den helgen har jag köpt Marley och jag som jag skrev om i förra inlägget och även Martin Svenssons bok Hej! Mitt namn var Elton Persson, mest för att det har varit så mycket tjafs i tidningarna om den kommer få tryckas eller inte.
Jag har alltså en hel del att läsa nu framöver och förhoppningsvis ska jag komma ihåg att skriva hur de var senare.
Det var allt för nu!
Mina nya böcker (förutom Thydells bok som är glömd i Sthlm)

Kommentarer
Postat av: jenny

Härligt o bli kallad söt. Håller med vatt alldeles för kort, men ack så mysigt.

2008-10-21 @ 11:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0