Dagens Nyheter - Icas reklam kan strida mot lagen

Godmorgon på er!
Hoppas ni fått sova mer och bättre än vad jag har fått inatt. Ninja har varit lite dålig i magen och har suttit och gnällt och viljat gå ut massa gånger så jag känner mig inte direkt utvilad. Trots det måste jag strax sätta mig och plugga. Bara idag kvar, imorgon gäller det. Känns lite nervöst faktiskt...

Har kört Jocke till tåget nu på morgonen och när jag kom hem satta jag mig och åt frukost och läste i Dagens Nyheter, som är så underbar att få varje morgon. Idag blev jag däremot lite arg när jag läste att datainspektionen ska gå in och granska Icas erbjudanden till kortkunder för att se om reklamen bryter mot personuppgiftslagen. Det är nämligen så att Ica i östergötland varje månad plockar ut 10 varor som man som kund med bonuskort brukar köpa och så får man 20% på just den varan. Detta ska nu föras vidare till alla kunder i hela landet.

Första gången jag fick hem mitt brev med det blev jag överlycklig. Jag hatar att det alltid är en massa skit i de erbjudanden som man får och aldrig något man vill ha. Nu är det ju istället så att det bara är saker som jag brukar/har köpt vilket är helt fantastiskt. Jag uppskattar det verkligen! Tydligen är det inte alla som gör det... En av anledningarna till att de ska granska om detta bryter mot personuppgiftslagen är att, som det står i artikeln, "alla kanske inte vill att maken eller makan ska känna till vilken dyr choklad man köper". Vad löjligt! Att plocka bort något som faktiskt uppskattas av väldigt många kunder är ju helt fel...Det är min åsikt. Ett förslag är väl att de som inte vill att ens partner ska se att man köpt dyr choklad eller vad det nu kan vara, kan säga till att de inte vill ha hem erbjudanden, då blir ju alla nöjda. Jag vill i alla fall i fortsättningen få hem dessa bra personliga erbjudanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0