Det är skönt att träna!

Äntligen har jag kommit igång med att träna igen. Det är 3,5 år sedan jag slutade upp med dansen och efter det har det inte blivit så mycket träning. Gympa med cissi ett tag och sedan ett par gånger på gymmet, men inte mer. Nu är konditionen nere på noll och jag har gått upp 8 kg (?!) sedan jag slutade med dansen! Helt galet!
Nu är jag riktigt motiverad för allt och inte minst att må bra och komma igång igen!

I lördags var jag och Jocke på ett baspass spinning på 45 minuter. Shit vad jobbigt det var! Alla ni som varit på spinning vet att det är riktigt tufft och om man då inte har tränat på ett tag...ja, gissa! 10 minuter kvar på passet slog huvudvärken till och jag var säker på att jag skulle svimma när jag klev av cykeln. Tack och lov hände inte det...(Har bara hänt en gång och det var när Jehovarna kom på besök haha!) Trots att det var så tufft så var jag så nöjd när jag gick därifrån och dagen efter gick vi tillbaka och körde 90 minuter istället. Lovade oss själva att vi skulle ta det lite lugnt, men när ledaren sitter där framme och skriker MER TEMPO! MER MOTSTÅND! då är det bara att öka tempot och lägga på mer motstånd. Underbart!

Igår hade jag min vila-upp-mig-dag, men idag var mitt tredje pass på mitt "nya liv" :) Det blev bodyjam som är ett danspass. Jag älskar ju dans och jag kan nog komma att uppskatta dessa pass...Men inte idag! Det var näst sista gången innan de ska börja med ny koreografi, vilket betydde att alla redan kunde allt superbra och jag kände mig bara som en klump där bak och försökte hänga med. Men svettig blev jag i alla fall :) Ser fram emot när de börjar om nästa torsdag!

Imorgon blir det Afro Power dans, ska bli spännande att testa på det!
Tränar ni något och i så fall vad? Finns så mycket att testa på, men jag är lite rädd för att gå dit och inte kunna något. Är väldigt sugen på att testa Poweryoga, men vi får väl se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0