Låt den rätte komma in

Hej på er!
Nu kom jag hem för en liten stund sedan bara. Har haft en mysig men kall dag. Skulle ju träffa Carl för att äta lunch men tunnelbanan slutade funka så det tog 1,5 timme för honom att ta sig från Tekniska högskolan till medborgarplatsen och hela tiden stod jag där och väntade. Var riktigt kallt kan jag säga! Men när han väl kom fram blev det bra. Riktigt skoj att träffas igen.

Efter det hann jag hem 1,5 timme innan jag mötte upp Matilda. Först gick vi till Wayne´s Coffee där vi beställde var sin varm choklad men fick en kaffe som såg ut som choklad...Blä! Tur att de kunde fixa till det sen. Efter det gick vi till Pizza Hut och käkade mat vilket var extra skoj eftersom Matilda aldrig varit där inne :) Efter det var det äntligen dags för bio.

Måste säga det att filmen var riktigt konstig, men det var jag fullt medveten om att den skulle vara eftersom jag läst en av hans böcker vilket gjorde att jag tycker att den var riktigt bra. Filmen utspelar sig på 80-talet vilket verkligen känns tydligt hela filmen. Kläderna, alla saker och till och med sättet att filma känns gammalt. Det som var spännande och bra med filmen var att man visste hela tiden att man inte kunde veta vad som skulle hända här näst vilket gjorde det hela mer spännande. Var bara onödigt och sitta och fundera framåt, vilket ibland annars händer.

Jag rekommenderar verkligen  att ni går och kollar på den här filmen men ni ska vara medvetna om att den är väldigt annorlunda. Annars tror jag att det kan bli lite svårt och jobbigt. Riktigt kul att se en film som inte är som alla andra!

Dags att lägga sig och läsa lite. Imorgon bär det av ner till Linköping igen.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0