Ekonomiassistentutbildning

Nu har jag äntligen hittat något som jag vill göra! Har varit väldigt omotiverad för skolan ett tag och det har inte kännts så bra. Har kommit på att jag just nu inte vill arbeta som lärare. Mest på grund av att jag känner att jag inte är så mycket äldre än eleverna jag ska undervisa, men även för att jag inte tycker att skolorna fungerar som de borde göra.

Under tiden jag har suttit som kassör i sektionen så har jag kännt att ekonomi är något som verkligen skulle passa mig. Bokföring och bokslut är något som de flesta tycker är så tråkigt och jobbigt. Jag älskar det! Jag tycker att det är så otroligt kul! Jag har alltid tyckt om matte och jag har alltid tyckt att samhällskunskapen varit det roligaste ämnet i skolan och speciellt när vi gått igenom ekonomiområderna. Vad skulle passa mig bättre än att hålla på med ekonomi?

Därför har jag nu suttit och kollat efter lite olika kurser. Tänkte först Företagsekonomi A, antingen som kvällskurs eller sommarkurs. Har även kollat igenom lite olika kurskataloger från Stockholm och hittat en hel del bra. När Linköpings kurskataloger kom tänkte jag helt strunta i dem eftersom jag vill bort härifrån men det blev ändå att jag satte mig med dem och där hittade jag svaret på det jag har sökt!

Jag hittade en ekonomiassistentutbildning i Norrköping som kommer gå varje måndag- och onsdagkväll i 11 veckor framåt och det är Öhrling som har ett samarbete där och lär ut det som de tycker att man behöver för att kunna jobba med detta. Helt perfekt! Kursen passar som handen i handsken för mig just nu och eftersom den ändå går på kvällarna kan jag lägga min sista energi till att ändå slutföra den här terminen på lärarprogrammet och då även kunna få pengar fortfarande. Det dumma är att kursen kostar 15000.- men det är det helt klart värt just nu om jag kan få jobba med det jag vill allra helst sen.

Jag känner mig så otroligt glad just nu och det känns verkligen som om det börjar gå emot ljusare tider för min del! Kursen börjar nu när jag är iväg men det skulle inte vara några problem för mig att ta ikapp det senare. Så nu ska jag åka iväg och koppla av och sedan komma hem och börja den här utbildningen. Det kan inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: niki

okej, det problemet har inte jag som tur är

2009-02-04 @ 05:27:27
URL: http://niczue.blogg.se/
Postat av: BAACKONTRACK

godmorgon :D

2009-02-04 @ 07:44:59
URL: http://baackontrack.blogg.se/
Postat av: BAACKONTRACK

sv: jag ska hämta min studentmössa, sen plugga lite & ut och gå :) själv då? :D

2009-02-04 @ 07:57:36
URL: http://baackontrack.blogg.se/
Postat av: BAACKONTRACK

sv: åh, va mysigt det låter. bortsett ifrån stressen :/

2009-02-04 @ 10:47:05
URL: http://baackontrack.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter ju som en jättebra utbildning för dig! Go for it! Pengar är värdsligt, kunskap och att få arbeta med vad man gillar är viktigare! :) Kram

2009-02-06 @ 13:48:31
URL: http://mykindoftunes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0