Morgon i Sthlm

Hej på er!
Igår visste vi inte om vi skulle upp till Sthlm på kvällen eller som nu på morgonen. Det blev på kvällen så klockan var nästan 1 innan vi var uppe. Under tiden vi var i Egypten har tydligen vårt element i vardagsrummet läckt vatten, vilket hade fått golvet att svälla upp. Därför ägnade jag gårdagen med att träffa och prata med olika snickare och saneringspersonal. Visar sig att de måste bryta upp golvet och sen kan det ta allt mellan 1-6 veckor innan allt torkat igen och sen kan de lägga nytt golv. Under den tiden kommer vi inte kunna använda vardagsrummet alls. Så himla segt! Inget bra slut på semestern direkt... Tur att vi har två lägenheter i alla fall! Igår stängde de av vattnet för att det inte skulle läcka mer innan de hann laga det och i vår lägenhet innebär det att de måste stänga av både varmvatten, kallvatten och värme på samma gång. Därför kan man just nu inte använda toaletten, inte duscha, inte spola vatten ur kranarna och värmen är avstängd så att vi har fått två värmefläktar insatta så att  vi inte ska frysa ihjäl. Därför bestämde vi oss ganska direkt för att åka upp till Sthlm redan på kvällen. De har fått extranyckeln så under dagen ska de åka dit och laga elementet så att vi åtminstone får igång vattnet imorgon igen när vi kommer hem. Golvet drar de inte ut förrän efter helgen för vi ska ha besök och det kan vara lite svårt att få plats med dem om vi inte har vardagsrummet.

Själv ska jag försöka koppla bort det där så mycket som möjligt under dagen. Nu först ska jag rätta till några saker i sektionens budgetproposition och sedan ska jag läsa lite hur boken som vi har under kvällskursen (som jag för övrigt var på för första gången igår och lärde mig massor på. Jätteroligt!). Sedan i eftermiddag och kväll ska jag träffa Matilda och Emma och ha så roligt så!

Hoppas ni får en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

tack tack :)

2009-02-17 @ 10:09:58
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Ärsch vilken otur! Hoppas de fixar det så snabbt det kan gå.



Svar: Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att det är sant :) Kram Sandra

2009-02-17 @ 23:56:07
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Johanna.B

Åh nej vilken mardröm! Hoppas det löser sig!



Kram

/Johanna

2009-02-18 @ 08:29:24
URL: http://www.johannabillingskog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0