Disney on ice

Nu har jag lite tid igen. Har ju en tenta på onsdag och en på torsdag så jag sitter och pluggar en del. Kändes omöjligt ett tag men nu känns det bättre igen och på söndag, måndag och tisdag ska jag ta tid till att sitta i biblioteket och plugga lite så att jag får mer gjort. Annars är chansen stor att datorn och bloggen lockar för mycket.

Har en dag från veckan kvar att berätta om och det var naturligtvis the big day! Disney on ice! Föreställningen började kl 15 så innan dess tog vi en runda i affärerna. Blev inget shoppat för min del denna dag men det var roligt att bara gå med och kolla och prata med mina vänner. Sedan satte vi oss inne i Saluhallen på Medborgarplatsen och åt lunch. Tycker att det är en mysig känsla att gå runt där inne.

Sedan var det då dags för Disney on ice, som jag väntat! Hanna och Jenny köpte varsitt diadem med Mimmi-öron som var jättesöt! Var det enda som inte var sjukt dyrt i den där shoppen. Föreställningen var mysig som vanligt, var tredje året som jag kollade. Blev lite besviken i år bara för jag tycker att flera av scenerna var kopior från förra året och jag hade gärna viljat se något nytt. Men alla mina favoritlåtar var med så jag satt och rös i hela kroppen. Dräkterna är så otroligt fina verkligen och allt känns så levande. Självklart var min fina man Musse Pigg med och presenterade också, älskar Musse, han är så fin! Den första Disney on ice jag var på var när det var bara Skönheten och Odjuret. Jag tycker att den har varit bäst för då var det hela historien som berättades. I år var det prinsesstema och man fick se lite från varje film som handlar om prinsessor. Antagligen drar det mer folk men jag hoppas att de nästa år visar en film, kanske Lejonkungen...

Ska ta en dusch och sen plocka ihop det lilla jag ska ha med mig upp till Stockholm. Ska upp och äta middag med en av Joakims gamla vänner och hans flickvän ikväll vilket ska bli väldigt trevligt. Antagligen åker vi ner till Linköping imorgon igen eftersom jag ska tentaplugga och jag tror att Joakim har mer att hitta på här nere medans jag läser. Tar antagligen inte med mig datorn upp för den lilla stunden jag är där så jag skriver mer imorgon till er när jag kommit ner hit igen. Hoppas ni får en härlig fredag!


Emma och jag inne på H&M


Jenny och Hanna ska köpa Mimmi-öronen. Jag skulle gärna
vilja ha Musse-figuren uppe till vänster



Haha, så söta! Gissa om folk tittade på Jenny när hon gick in på Systembolaget,
Willys och Gunnarssons konditori med öronen på sig efter föreställningen.


Jag fick låna Jennys öron. Musse är ju ändå min man!

Kommentarer
Postat av: jenny

Sjukt snygga bilder hjärtat!

Skönt o höra att man inte är ensam om tenta p men snart är det över, gött gött, då ska jag försöka ta mig lite bättre tid att hålla mig uppdaterad i din blogg.

Ta hand om sig

Kramelikramisar

2009-01-13 @ 15:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0