Förvirrande dag!

Vilken dag det här har varit! Vad irriterad jag är, samtidigt som jag är glad för en del saker.

Hade seminarium idag när vi skulle gå igenom frågor inför tentan på litteraturhistorian. Hade glömt att vi skulle redovisa lektionsförslag, vilket jag inte bryr mig om alls just nu eftersom jag känner att jag inte ens vill undervisa. Var inte så mycket genomgång på tentan. Men det kändes okej ändå, fram till jag cyklade upp till Kårallen och mötte alla från min klass på samhällskunskapen. Då hade ju det informationstillfället innan tentan på torsdag ändrats till idag istället för imorgon så jag missade det, vilket hade varit viktigare än det som jag var på! Ojojoj vad irriterad jag blev! Nu känner jag mig ännu mer stressad inför tentorna, samtidigt som det betyder att jag har ytterligare två timmar på mig att plugga imorgon, vilket kan vara bra.

Sedan satte jag mig i sektionsrummet och räknade igenom alla dessa märken som ligger kvar där. Hade lovat mig själv när jag slutade Läx att jag aldrig mer skulle räkna dem, men nu satt jag där i alla fall och kommer få göra det ytterligare en gång sen...Blä! Nu har jag i alla fall gjort det och ska bara skriva in resultatet i mitt dokument på datorn.

Efter det åkte jag hem och gjorde lite lunch och skulle sedan ta ut Ninja på en promenad men jag vet inte riktigt vad det flög i henne idag för hon blev helt knäpp och bara hoppade på mig så efter 10 minuter gick jag hem med henne igen och nu ligger hon och sover. Var antagligen jobbiga 10 minuter för henne. Och jag är helt lerig efter hennes tassar nu.

Sitter och försöker plugga. Har börjat komma igång och vet exakt vad och hur jag ska läsa allt så det känns bra. Ska sätta fart igen så jag hinner få en del gjort innan bion. Ungefär 2 timmar tills jag ska träffa Julia.

Hade förresten fått ett tråkigt brev och ett roligt mail när jag kom hem. Det tråkiga: De har varit och läst av vår elmätare nu. Ända sedan vi flyttade in har de bara beräknat vad vi borde göra åt om man kollar på vad de som bodde här innan oss använde. Vi hade använt en hel del mer så istället för en räkning på 1200 kronor som vi brukar få så blev det nu 3100 kronor. Verkligen inte roligt! Måste bli duktigare på att stänga av alla datorer och sådant när vi inte använder dem.
Det roliga då: Hade fått mail från kursen jag anmält mig till men som var full att de fått ett återbud så att vi därför får vara med på spårkursen med Ninja. Hon kommer älska det!

Nu ska här pluggas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0