Frisk igen

Hej!
Magsjukan varade bara en dag men sen hade jag feber ytterligare en dag och igår bestämde jag mig för att sitta i soffan och kolla på tv och plugga inför mina tentor och koppla av ännu en dag så att jag inte skulle få tillbaka skiten. Nu är jag i alla fall tillbaka och tänkte skriva om förra helgen och veckan som varit som jag lovat innan. Har haft så roligt! Tänkte att jag skriver lite åt gången så att det blir flera inlägg istället, måste nämligen äta frukost snart. Min mage skriker efter det.

I lördags mötte jag och Jocke upp Emelie på stationen i Linköping och så åkte vi upp till Sthlm i en överfull bil. Hade inte tillräckligt med madrasser och täcken och sådant för alla så det blev mycket som skulle med. Stackars Jocke, han avskyr att åka iväg med mig ibland tror jag. Han kommer nog bli glad idag när vi ska upp till Sthlm igen och vi inte ska ha med så mycket.

Vi hann aldrig göra så mycket på lördagen eftersom vi kom upp vid 18-tiden. Lagade lite god mat och sedan gick vi på bio och såg Australia. Den var verkligen inte som jag tänkt mig, vilket inte behöver betyda att den var dålig. Nej, jag tycker faktiskt att det var bättre än vad jag hade trott. Den kan jag rekommendera. Nicole Kidman är helt fantastisk som skådespelerska!

Det var lite roligt när vi skulle se den för vi gick iväg till bion på medborgarplatsen och stod där och väntade på att få bli insläppta men det kom aldrig någon. Efter 20 minuter kollade jag på klockan och då upptäckte jag att den bara var åtta och bion skulle börja nio. Vår köksklocka har vi tydligen inte dragit fram ännu och det var den vi gått efter så det var bara att gå hem och vänta ett tag och gå tillbaka igen. Så snopet verkligen! Då är man glad att man har nära hem i alla fall. Hade inte varit så roligt att sitta där 1 timme när allt annat hade stängt.

Efter bion gick vi ner på Axela tillsammans med Jocke och drack varsitt glas vin. Tycker att det är lite vardagslyx när man är där uppe och bara kan gå ut och ta ett glas efter tolv vilken kväll i veckan som helst . Det blir lite extra tid till att bara sitta och prata. Hemma i Linköping är vi ganska duktiga på att starta en serie efter en lång dag och bara sitta och kolla på ett par avsnitt. Blir inte så mycket prat då. Uppskattar verkligen kvällar som lördagens!

Nu är det dags för frukost men skriver snart mer.


Samma dag vi skulle upp till Stockholm så kom äntligen snön tillbaka vilket gjorde Ninja glad.


Emelie inne på bion

Kommentarer
Postat av: David

Vänta bara tills det blir sommar - jättemysigt att sitta och prata ute i solskenet på Axela :)

2009-01-09 @ 16:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0