En shopaholics bekännelser

Har enda sedan jag såg filmen längtat efter att läsa En shopaholics bekännelser  av Sophie Kinsella så nu innan vi åkte iväg till Danmark tog jag bussen in till stan och köpte den i bokaffären. För er som missat denna film/bok kan ni kolla mitt tidigare inlägg här om vad den handlar om.

Som vanligt skiljer sig boken ifrån filmen en hel del, men just denna bok tycker jag är väldigt annorlunda mot filmen. Det är inte lika mycket kärlek i boken utan det ligger mer fokus på vilka jobbiga situationer hon hamnar i i och med hennes höga krediträkningar.

Jag har läst många tunga böcker ett tag och ville läsa något mer romantiskt så boken var inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ändå tyckte jag att den var riktigt bra och jag kunde inte lägga den ifrån mig. Det är faktiskt svårt att sätta fingret på vad det var som gjorde den bra, jag tror att det kan vara att den innehöll så många olika saker; kärlek, journalistik, ekonomiska bekymmer m.m. Det var en bra blandning och ämnen som intresserar mig. Har beställt de andra böckerna i serien som jag ska plöja igenom resten av sommar så får vi se hur de är.

En något svag 4/5 får denna bok av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0