Harry Potter och halvblodsprinsen

Förra torsdagen var jag på bio igen, äntligen var det dags för nya Harry Potter-filmen. Har längtat så och det har varit så jobbigt att de skjutit fram den så många gånger. Men nu var det alltså dags.

Tydligen har de tagit bort en hel del från boken och lagt till annat istället, vilket säkert hade irriterat mig oerhört mycket eftersom jag läst boken två gånger. Men, eftersom det har dröjt så länge mellan bok och film har jag glömt av det mesta från boken. Det var bara vissa huvuddrag som jag mindes, vilket gjorde att jag fortfarande inte har koll på vad som var ändrat.

De tidigare filmerna har varit bra tycker jag, men de kan inte leva upp till böckerna. Denna film tycker jag de har gjort riktigt bra! Det var spännande hela tiden, de har tagit fram allt som jag minns från böckerna så man verkligen kan känna igen det och de har lyckats göra allt trovärdigt och bra! Tycker detta är en av de bästa de gjort, därför är jag väldigt nyfiken hur den sista ska bli.

Hur bra en film än är så tycker jag att det är jobbigt att sitta i över två och en halv timme och titta på den, det är det enda som jag kan klaga på. Samtidigt ville jag väldit gärna se fortsättningen när den väl slutade för jag har ju läst böckerna och jag vet att det finns en fortsättning och det var också väldigt tydligt i filmen. Tycker i alla fall att ni helt klart ska gå och se denna film!

Betyg: 4/5


Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Den måste jag också se :)

2009-07-31 @ 13:05:45
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0