Helgen i Stockholm

Fy på mig! Borde ha skrivit i måndags men det blev inte så. Anledningen är för att jag har varit duktig. Jo, jag har nämligen pluggat för fullt på kommande tentor. Ligger precis rätt i tidsplaneringen så jag är så nöjd så!

I alla fall, var ju uppe i Stockholm i helgen. När vi kom upp gick vi ut och satte oss på Axelas uteserving och åt mat och drack vin och sedan gick vi och hyrde Allt flyter. På lördagen skulle vi hängt med Sebbe och Maria och några av deras vänner till Gröna Lund men vi kände att vi borde ta tag i renoveringen av köket istället nu när jag ska flytta dit så vi åkte runt och tittade på olika luckor och vitvaror. När vi gjort det tog vi en tur ut till Flemingsberg, eftersom vi ändå var i närheten, och tittade på Södertörns högskola, som jag antagligen ska plugga på till hösten. Skolan såg väldigt fin ut, mycket bättre än jag kunnat tro och väldigt nära pendeltåget så det kommer nog inte bli några problem. Ser fram emot att börja nu!

När vi kom tillbaka in till stan satte vi oss åter igen vid Axela och åt mat och sen satt vi där och drack vin och drinkar tills jag skulle träffa Cissi. Mötte upp henne vid medborgarplatsen och där satte vi oss på Snaps och åt en underbart god Caesarsallad och drack ett glas vin. Sedan gick vi vidare ner till Patricias vid Slussen där det var jultema så vi möttes av jultomtar i entrén. De hade inte öppnat upp dansgolven ännu så vi tog bara en drink där och åkte sedan vidare mot Stureplan. När vi kom dit började det spöregna såklart så vi fick ställa oss under ett tag och vänta tills det värsta slutat. Efter ett tag tröttnade vi på att vänta så vi sprang bort till Hotellet där vi beställde varsin underbar ananasdrink och sedan satt vi där och pratade ett bra tag. Jag är så glad över att flytta till Stockholm nu! Då kan jag träffa Cissi ännu oftare. Har saknat henne sedan hon flyttade från Linköping! Och sen har jag ju Matilda, Emma och min moster och hennes familj där uppe också. Det är helt underbart!

I söndags åkte vi iväg till Bålsta och golfade med Joakims moster och hennes pojkvän. Spelade 18-hål denna gång och det gick riktigt riktigt dåligt för mig! Fick inte ens ihop så mycket poäng som jag ska få på 9-hål! Joakim fick däremot 31 poäng och par är 36 så det var riktigt bra! När rundan var klar åkte vi tillbaka till Stockholm och åt middag på Pizza Hut innan vi åkte vidare ner mot Linköping igen. Har varit en riktigt bra helg tycker jag! Det är skönt när det händer så där lagom mycket!

Glömde kameran flera gånger men tre bilder lyckades jag ta i alla fall.

Husse och Ninja myser i soffan innan vi börjar kolla på filmen vi hyrt.


Cissi tar skydd från regnet som öser ner.


Inne på Hotellet beställde vi väldigt goda och fräscha ananasdrinkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0