Igelkottar x2 = tur x2?

I söndags kväll när vi kommit hem från Stockholm satte jag mig framför datorn och Joakim satte sig i vardagsrummet och kollade på serier. Nu när det är sommar har vi nästan alltid altandörren öppen för att Ninja ska kunna gå ut och in som hon vill. I alla fall så hörde Joakim något som tassade fram men Ninja låg och sov bredvid honom. Då ser han plötsligt en liten igelkottsbebis som kommer och går inne på golvet. Den har gått in och gått förbi mig utan att jag märkt något. Jättesöt var den! Jocke fick ta på sig handskar och bära ut den till gräset igen. Stackaren var så rädd!


Lite mörkt men här ser ni den lille när vi precis burit ut den.

Igår när vi släppte ut Ninja på morgonen började hon skälla massa och då låg en jätteigelkott och sov i hörnet av vår altan. Måste varit mamman eller pappan för den var riktigt stor i jämförelse med den lille vi haft inne. Lyckades få in Ninja och sen sprang jag och tittade till kotten hela dagen och den var kvar. Satte ut lite vatten och ett digestivekex till den som den tyckte om. Sedan kröp den ner i en plastpåse vi hade där ute och lade sig vissa stunder och sen lade den sig i hörnet igen. Den låg precis som vår hund Alba, med tassarna rakt bakåt. Jättesöt! Vissa stunder hade den gått iväg så jag inte såg den alls och sen var den tillbaka igen. Söta djur det där! Det sägs ju att det bringar tur att ha igelkottar i trädgården. Betyder det att man har extra tur när en går in i hemmet och man har två stycken i trädgården?


Framme och dricker lite vatten i solen.


De små tassarna rakt bakåt. Antar att den är varm i solen för att den byter plats att ligga på hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Katrin [SUPERENKEL TÄVLING I BLOGGEN]

hahahahha vilken söt igelkott (tänkte skriva ekorre) haha :)

2009-07-28 @ 21:06:24
URL: http://katrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0