Liseberg!

Något som jag ser fram emot varje sommar är att åka till Liseberg och i söndags, dagen efter min 23 års dag, var det alltså dags igen. Jag, Joakim, Robin och Rasmus åkte dit så att vi var där när de öppnade. Vi hade sån otrolig tur verkligen! Det var första dagen för Gothia cup men ändå var det inte alls så mycket folk. De första timmarna var det max 5 minuter kö medan det innan vi åkte hem var max 25 minuter. Inte alls farligt! Hemma sa mamma att det hade regnat hela dagen men vi hade strålande solsken. Det kan inte bli mer perfekt! 

Det jobbiga är bara att jag har börjat bli så otroligt åksjuk. Det var jag inte när jag var yngre, då kunde jag åka hur mycket snurrande åkattraktioner som helst. Nu fick jag ta det lite lugnt. Den nya för i år, Hanghai, var väl ingen höjdare. Var lite läskigt att man satt utåt i den men annars var den inget märkvärdig. Tror jag åkte nästan allt som fanns; Balder, Kanonen, Kållerado, Flumeride, Spinnrock, Panda vision var vi inne på och även Lisebergstornet. Uppswinget, Höjdskräcken och Uppskjutet var de jag hoppade över. Där gick gränsen. Har åkte Höjdskräcken och Uppskjutet tidigare men det gör jag inte om frivilligt.

När jag var yngre ville jag komma dit när de öppnade och åka när de stängde. Nu tröttnar jag lite fortare. Redan vid 16 kände jag och de andra att det var tillräckligt, vi hade åkt allt och var nöjda. Stannade ytterligare en timme för att spela på lite chokladhjul. Det är helt galet vilka vinster de gör på det! Jag och Jocke spelade upp 200:- och vann 6 st ploppbitar och 2 centerrullar. Inte värt det direkt men det är kul att spela och man håller ju tummarna för att det ska bli en stjärnvinst någon gång.

                   
Robin och Rasmus vilar upp sig i bilen på väg till Göteborg medan Jocke som kör måste hålla sig pigg!


I kön till kanonen


Åkte upp i Lisebergstornet. Lisebergs område ser väldigt litet ut från ovan.


Uppswinget vågade jag inte åka, men det gjorde pojkarna.


Rasmus och Jocke åkte Uppskjutet och Höjdskräcken själva. Rasmus var lite rädd innan!


Åkte Flumeride och man kan nästan tro att någon kastat 10 hinkar vatten på mig efteråt. Fy vad blöt jag var!


Älsklingen som satt bakom mig blev också väldigt blöt!

I kön till Balder köpte vi Spunnetsocker. Är ju nästan ett måste!


Jag med mina och Jockes vinster precis innan vi lämnade Liseberg för detta år!

Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

kul med Liseberg :D

2009-07-22 @ 16:21:28
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0