Senaste dagarna

Nu har jag varit uppe i Sthlm i tre dagar. I onsdags följde jag med Matilda och hennes familj till Titanic-utställningen. Den var riktigt bra tycker jag, mycket bättre än jag förväntat mig! Helt klart värt ett besök om ni är i Stockholm! Mer info hittar ni här.
(Bild från hemsidan som är länkad)

Efter det gick vi till AquariaVattenmuseum och vilken besvikelse det var! Minns det som något riktigt riktigt bra när jag var liten men nu fick jag betala 80 kronor för att knappt få se något. Nej, dit går jag inte tillbaka och jag kan inte rekommendera någon annan till det heller.

När vi kom ut därifrån åkte jag hem till Ninja medan de andra gick vidare till Vasamuseet. Sedan kom Matilda till mig på kvällen och vi gick till hundrastgården med Ninja, hyde Benjamin Button (som jag skriver mer om senare)och åt sushi.

Igår tog vi det väldigt lugnt. Var vid hundrastgården först och kollade vi på Tolken med Nicole Kidman och Sean Penn och sedan tog vi en promenad längs hela Folkungagatan och ner till Slussen och hem igen. Kan ju säga som så att jag kommer besöka Folkungagatan en hel del senare tror jag. Massa härliga restauranger, pubar och fik. Förstår inte hur jag kunnat missa den gatan som är så nära när vi haft lägenheten i över ett år.

På kvällen kom Joakim upp hit och vi åkte ut till Heron City och åt lite mat innan vi gick på bio, som jag också tänkte skriva mer om senare. Antagligen imorgon eller på söndag.

Idag har jag inte gjort något alls knappt. Varit vid hundrastgården och pluggat lite men nu tänkte jag hoppa in i duschen för om en liten stund ska vi åka till Västerås och träffa Joakims mamma och se hennes nya lägenhet. Åker ner till Linköping imorgon igen så skriver mer då om det inte blir försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0