Veckan hittills

Som jag skrev innan så har denna vecka inneburit massvis med pluggande, men på kvällarna har jag hittat på lite annat. I måndags var det Margarethadagen, som vi i vår familj firat väldigt längt (min mormor och farmor hette Margaretha och jag, min mamma och min gammelmormor heter Margaretha). Tyvärr var jag ju inte hemma hos familjen utan här i Linköping men jag och Joakim gick till Magnolia nere på stan och åt trerätters och sen gick vi på bio på kvällen. Blev en riktigt bra kväll!

I tisdags hade Joakim semester så på dagen var vi iväg vid golfbanan och slog lite på rangen. Han skulle iväg på kvällen och gå en runda med några vänner så det var bra att träna lite innan. På kvällen var vi på en lägenhetsvisning i Valla här i Linköping. Nu när jag ska flytta upp till Stockholm behöver vi inte en 3:a här nere. Betalar ca 6600:- i månaden för lägenheten här med garage så vi tänkte försöka få ner den kostnaden. Det var en 1,5 rok som vi kollade på och den skulle passat oss bra men budgivningen flög iväg och vi ville inte ge så mycket för den som de andra. Vi har ju inte panik efter någon så vi får gå och kika till vi hittar rätt. Efter det åkte Joakim direkt till golfbanan och jag åkte hem och tittade på Morden i Midsomer.

Igår på morgonen åkte Joakim och Ninja iväg till Västerås för att stanna där i ett par dagar. Jag satt och pluggade så gott som hela dagen. Tog liten paus på kvällen under tiden som Miss Marple var. Då lade jag även en ansiktsmask och bara kopplade av. Så lugnt och skönt var det!


Magnolia är bäst i stan på att göra creme brulé! Denna gång fick jag flädersorbet till.


Joakim tog vaniljglass och jordgubbar.


Ska precis ta av ansiktsmasken jag suttit med. Ser ut som en spegel i pannan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0