Ego girl

På bara två dagar har jag hunnit med ytterligare en bok nämligen Ego girl av Carolina Gynning.
Denna bok handlar om hennes eget liv och hur hon som tonåring kom in i modellvärlden och allt som har att göra med det runt omkring. Drogerna, männen och olika kända personer och ställen. Man får läsa om hennes egen uppfattning om tiden i Big Brother-huset som hon gick ut från som vinnare och vilka mål hon haft efter det.

Jag har alltid tyckt om Gynning. Hon är lite speciell på ett bra sätt. Lite galen kan man säga, påminner massa om en av mina närmaste vänner faktiskt. Det är väl därför jag tycker om hennes sätt att vara, för att jag vet hur det är att umgås med en person som henne.

I och med denna bok bekräftas att hon har en lite galen inställning till livet. Hon har varit med om så otroligt mycket underliga saker som många skulle tycka är fasansfulla. Hon däremot verkar se de som en av livets tjusningar och ta det mesta med en klackspark.

Jag är riktigt imponerad av boken för jag har nog aldrig i mitt liv läst något som har känts lika ärligt och det ska hon ha en stor eloge för. Jag har helt enkelt inte kunnat lägga boken ifrån mig så långa stunder. Däremot är själva historien flera gånger osammanhängande och hoppig vilket gör det lite svårt att hänga med.

Skulle gärna vilja ge ett högre betyg men om jag ska jämföra med andra böcker jag bedömt får boken inte mer än en 3:a men den är väldigt stark och är på gränsen att tippa över. Alltså, betyg 3/5 från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0