Ett tal till min systers bröllop

Senaste boken jag läst är Linda Skugges Ett tal till min systers bröllop. Boken handlar om Sylvia som är gift med Karl och har två små barn och som arbetar som krönikör. Karl arbetar på dramaten men åker iväg till USA för att spela upp en teater. Sylvia får själv ta hand om barnen och sköta hushållets alla sysslor. Samtidigt ska hon hjälpa sin syster med att planera bröllop. Barnen och hon själv blir sjuka omvartannat, bilen är antingen försvunnen eller felparkerad och både Internet och telefon krånglar. Samtidigt ringer systern med massvis som Sylvia måste hjälpa henne med. Själv får hon ingen hjälp.

Jag brukar tycka att de flesta av Skugges krönikor är bra men jag tycker att hennes åsikter och sätt att skriva blir lite för mycket i en hel roman för mig. Samtidigt vänder sig boken till mammor, vilket gör att jag tillhör helt fel grupp med människor för denna boken. På vissa ställen kan jag tycka att det är tänkvärt och roligt men i det stora hela vill jag bara att boken ska ta slut.

Betyg: 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0