Flyga drake

Jag verkligen älskar att ha filmuthyrningsbutiken i Sthlm precis intill lägenheten! Var många år sedan jag hyrde så mycket film som nu och det finns så många som jag vill se. Under tiden Joakim var och såg Brue Springsteen igår kväll så hyrde jag Flyga drake som jag satte mig för att se.

Som ni vet läste jag klart boken alldeles nyligen och har den färskt i minnet. Tänkte att det skulle bli som vanligt att filmen är en dåligare version av boken. När det gäller den här historien; faktiskt inte! Boken och filmen hade lite olika fokus kan jag tycka men alla de partier i boken som verkligen betydde något fanns med i filmen. Det var helt fantastiskt att det lyckats få med allting! Filmen var helt enkelt en ren återspegling av boken och det är inte ofta det är så.

Boken fick betyg 4/5 av mig och samma betyg gäller även för filmen. Den var riktigt bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0