Nationaldagen, jaha?

Vaknade upp i Sthlm idag, underbar känsla! Jag älskar den här staden! Ninja lät oss sova till 9.30 idag vilket var helt underbart! Då gick vi upp och gick iväg till hundrastgården med henne. Det verkar som att hon är skendräktig nu efter löpet för hon ville inte leka som vanligt. Hanarna var för på och hon ville mest hålla sig för sig själv och gömde sig hos mig och Joakim. Spännande, hoppas det går över snart!

Igår hade jag riktigt roligt. Kom upp till Sthlm lite senare än planerat men Emma och Matilda hade tagit sig till söder och väntade på mig så jag mötte upp dem på Coffeehouse by George och sen gick vi vidare till Thai kök och åt lite mat. Aldrig varit där tidigare men det var mysigt och maten var kanske inget märkvärdigt men billigt och helt okej. När vi suttit där ett tag så gick vi vidare till Axelas bar och sen stannade vi där tills det var dags för Matilda att åka iväg till sitt tåg hem. Hade det riktigt trevligt! Trots att det bara blev två glas vin har jag riktig huvudvärk idag...Förstår inte varför...Jaja, det släpper nog snart.

Idag är det nationaldagen, vilket jag konstigt nog inte bryr mig något om. Har aldrig tyckt att det varit någon speciellt med det och förstår inte vissa länder som firar det som galningar. Vi har i alla fall inget speciellt planerat. Blir kanske äventyrsminigolf eller minigolf med Matilda idag om det är öppet och vädret håll i sig och sen ikväll har jag och Joakim tänkt att gå ut och äta lite mat, men inget märkvärdigt annars. 

Nu ska jag sätta mig och läsa lite i min bok som jag håller på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0