Skicklig tjuv

I tisdags var jag på Café Muggen på Götgatan och fikade med Cissi. (Kan inte rekommendera det; nonchalant personal, får inte vad man beställer och kladdkakan var inte ens god...Tack och lov hade jag världens bästa sällskap!) Hängde min jacka på stolen och under den gömde jag min lilla lilla väska. När vi skulle gå hade någon tagit sig in under jackan, öppnat väskan och stulit plånboken! Hur skicklig kan man vara?! Jag kände inte att jackan rörde sig och varken Cissi som satt mitt emot mig, dem som satt något bord bredvid eller personalen hade sett något. Helt otroligt! Jaja, hade bara 21,50:- i kontanter och en t-baneremsa som jag  blev av med. Korten hann jag spärra innan något hände så det var ju inte hela världen. Mest jobbigt att sätta sig och ringa runt till alla och spärra olika kort och försöka komma ihåg vad jag hade i plånboken. Var helt slut efteråt! Tack och lov hade personen låtit mina nycklar och kamera ligga kvar, de är ju betydligt mer värdefulla! 

För att pigga upp mig själv på kvällen så ringde jag runt och pratade med en massa fina vänner. Sen kom jag på perfekt lösning med att pigga upp mig själv efter dagens händelse. Jag satte mig och kollade på Mamma Mia filmen men i Sing-a-long-versionen och satt och sjöng med för full hals! Helt underbart! Älskar den där filmen! Så om något dåligt händer någon dag så kan jag rekommendera att göra som jag gjorde, kan lova att du känner dig gladare direkt! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0