Yes man

I lördags hyrde jag och Joakim filmen Yes man med Jim Carrey i huvudrollen. Har velat se filmen ända sedan den kom ut på bio och nu var det alltså dags. Har läst artiklar om en man som var tvungen att säga ja till allt och hur dåligt det slutade och har hört från en vän att man själv tänker efter under filmens gång hur man själv är och vill vara så visst har jag varit väldigt nyfiken på denna film.

Filmen är underhållande, självklart, det är ju Jim Carrey som har huvudrollen! Samtidigt är den inte som hans filmer brukar vara för det ligger en mening bakom filmen och jag själv kände flera gånger att det där känner jag igen, jag gör likadant, vilket kändes lite jobbigt. Själv vill man ju inte vara en nejsägare till allt men jag har nog varit det ett bra tag. Dags att tänka om helt enkelt! Filmen är riktigt bra, just med tanke på att man reflekterar över sina egna val. Sådant tycker jag om! Jag kan verkligen rekommendera denna film!

Betyg: 4/5

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag gillar också filmen. Man fick sig en tankeställare. :)

2009-06-10 @ 13:42:45
URL: http://fetish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0