Hemma efter helgen

Hej!
Nu är jag tillbaka i Linköping igen. Eller ja, jag kom egentligen hem runt femtiden igår, men vi satte genast igång med att fixa trädgården och sedan skura golvet i köket så tiden försvann fort.

Det var riktigt skönt att vara hemma och koppla av i helgen. Behövdes verkligen! Hälsade på morfar både lördag och söndag, var på Ge-Kås i lördags och annars bara var hemma. Hade helt glömt att vi skulle ändra klockorna i helgen, vilket jag brukar ha riktigt bra koll på. Kändes väldigt lätt att ställa om sig den här gången tycker jag!

I lördags kväll var det ju Earth Hour. Släckte ni ner alla lampor? Det gjorde vi i alla fall. Pappa var lite grinig och tyckte det var fjantigt. Han sa till mamma att hon istället kunde ha sin nattlampa släckt istället, vilket hon inte tyckte var något bra förslag. Så vi släckte alltså ner allt och satt där med massa levande ljus. Så mysigt! Tyvärr var det tänt inne hos alla grannarna. Riktigt dåligt tycker jag!

Dagens planer då...Har ekonomikursen ikväll så jag ska göra en uppgift till det och sen har jag lite annat med ekonomi att fixa till. Ska ut med Ninja på promenad och så ska jag städa lite mer här hemma. Ganska lugn dag blir det nog, trots att jag har massa att göra. Men det är i alla fall ingen stress med något av det.

Nu ska jag sätta igång här. (Har förresten äntligen satt kameran på laddning så snart så! Glömde den i Linköping över helgen så det blev inga bilder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0