Lista

Kom just på att Charlie skrivit en lista och att hon tyckte att jag skulle svara på den så självklart ska jag det!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
Affärshändelse: 1. Den kontanta dagsförsäljningen uppgår till 20000 kr inkl moms (ver 181).  (Från min arbetsbok i redovisning och beskattning.)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Väggen

3. Vad såg du senast på TV?
Den rätte för Rosing och efter det Mamma Mia som jag fick på dvd förra veckan.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.

12.10 kanske? (Ha! Den var exakt 12.10! Kollade när den var prick 12 senast. Proffsigt att känna av att det gått 10 minuter!)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Mest den otroligt jobbiga fläkten som ska torka betonggolvet efter vattenskadan... Förhoppningsvis slipper vi den om 1 vecka!

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Körde Jocke till tåget och tog sedan en tur till IcaMaxi.

7. Vad tittade du på innan du började denna undersökning?
Lade upp ett annat blogginlägg så datorskärmen antar jag.

8. Drömde du något inatt?
Ja, och inatt slapp jag äntligen mardrömmarna jag haft de senaste tre nätterna. Berodde antagligen på att jag tittade på Mamma Mia istället för Supernatural innan jag gick och lade mig.

9. När skrattade du senast?
Igårkväll måste det varit när jag tittade på Mamma Mia. Finns så många roliga scener i den filmen!
 
10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En anslagstavla och en tavla på Kurt Cubain. De andra väggarna täcks av bokhyllor och fönster.

11. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Nej, konstigt nog inte...

12. Vad tycker du om den här utmaningen?
Helt okej. Jag tycker om utmaningar!

13. Vilken var den senaste filmen du såg?
Som jag skrev innan; Mamma Mia

Jaha, fråga 14 saknas visst...

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Jag skulle köpa en stor sjötomt och så skulle jag bygga det hus som jag går och fantiserar om! Det är det första jag tänker på men sen finns det naturligtvis mycket annat jag också skulle kunna göra för pengarna.

Fråga 16 saknas tydligen också...

17. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Jag tror att de som läser min blogg vet det mesta om mig, kan faktiskt inte komma på någonting...

18. Tycker du om att dansa?
Jag älskar att dansa! Vilken fråga till någon som tidigare dansade 10 gånger i veckan! Tyvärr blir det alldeles för sällan nu och jag har kommit ifrån det så mycket nu så att det blir hellre än bra tyvärr...

19. Robinson 2009?
Jag såg första avsnittet och jag tyckte att det var så kul att de hamnade i ett träsk istället för på en fin strand och det känns som om mycket är ändrat sedan tidigare säsonger. Kommer absolut försöka följa det... Tyvärr ligger det ju samtidigt som Earth Hour på lördag så nästa avsnitt missar jag kanske. Det beror iofs på om mina föräldrar kommer släcka ner eftersom vi ska ner  till dem.

20-21. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Oj, det är man ju två om men självklart har jag namn som jag tycker väldigt mycket om. I andra och tredjenamn måste man ju ha släktnamn tycker jag och då finns det ju några att välja på.

22.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja, ett par år skulle jag kunna tänka mig det, men inte var som helst. Australien eller USA är nog de länder jag främst skulle kunna tänka mig att bo i ett tag. Men jag vill gärna vänta ett tag eftersom jag först vill ha barn och att de ska bli så pass stora så att de kan få uppleva det tillsammans med oss. Kanske när de är runt 4-5 år.

23. Vill du att någon annan ska svara på dessa frågor?
Ja, det hade varit jättekul!

Kommentarer
Postat av: Emma

mmm Mamma Mia är verklig en feel good film!

Skönt att tentan gått bra och framför allt att den är över.

Ha en fortsatt härlig vår dag. Kramar

2009-03-25 @ 17:46:01
Postat av: Charlis

Ha, oj jag märkte inte att det fattades siffror förut. Såg nu att det fattades på min kompis blogg som jag fick den ifrån också.. lite mysko!

2009-03-26 @ 12:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0