Miljövänliga hundbajspåsar

Hej!
Nu har jag kommit tillbaka till Linköping igen. Var en kort men härlig visit hemma hos föräldrarna. Har inte hunnit göra så mycket sen vi kom hem mer än att äta och kolla igenom alla blogginlägg och mail som skrivits sen igår. Jo, har i och för sig gjort lite nät-shopping.

Först och främst beställde vi två böcker. En chefsbok till Joakim som han kan lära sig lite av och sedan en annan som jag verkligen kan rekommendera: Få det gjort!: svart bälte i vardagseffektivitet av David Allen. Har inte hunnit läsa den själv ännu men har bläddrat igenom den och Joakim håller på att läsa den och har berättat om den för mig. Handlar om hur man kan få saker gjorda på ett bra sätt istället för att göra som mig och skjuta upp allting tills det har samlats i en hög som knäcker en. Har lånat den på biblioteket men kände att den kan vara bra att köpa så vi båda kan läsa den i lugn och ro. Kostar bara 39:- på de flesta sidor jag har kollat på.

Sedan hade en tjej på Joakims jobb tipsat om miljövänliga hundbajspåsar. "Fullständigt komposter- och nedbrytbar, enl. den europeiska normen EN-13432, och försvinner i naturen på 50 dagar. * TiksPac-Hundpåse är helt tillverkad av majsstärkelse och är därmed 100% miljövänlig!" står det på hemsidan. Lite dyrare än vanliga plast, men så mycket bättre och inte så mycket dyrare så vi beställde hem nu direkt. Till dig med hund: Gör något bra för miljön du med!
Gå in på Tiks och läs mer och klicka sedan in på produkt för att beställa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0