Godmorgon!

Hej på er!
Försov mig lite idag. Inte så att jag hade något jag skulle hinna iväg till men jag har planerat varje dag nu timme efter timme. Just nu har jag väldigt svårt för att sätta mig ner och göra det jag ska för jag kommer hela tiden på andra saker som behöver göras. Därför satte jag mig ner igår och planerade in hela veckan och där finns allt med. När jag ska äta olika måltider, när jag ska gå ut eller leka med hunden, när jag ska vara i skolan eller plugga hemma, vilka tider jag får sitta vid datorn och till och med de dagar något bra är på tv:n så finns det med, bara för att jag ska komma i fas med min strukturering som jag alltid varit så noggrann med. Ni kanske tycker att detta låter helt galet men min tanke är inte att alltid ha ett sådant här schema, bara tills jag känner att jag har kommit in i en rutin där jag sitter ett x antal timmar med skolan varje dag och inte låter datoranvändningen komma över en viss nivå till exempel. Det har alltid fungerat att ta till denna metod när jag kommit ur fas.
Jag har även gjort en planering av dagens måltider så jag vet vad jag ska äta och i måndags veckohandlade jag, vilket jag kommer göra varje måndag nu. På så sätt kan jag inte skylla på att jag inte har något hemma att laga till. Än så länge har det fungerat väldigt bra. Så här mycket mat som jag har lagat den här veckan hemma har jag nog inte lagat på flera månader. Till och med gjort extra stora portioner och fryst in. Känner mig lite duktig just nu! Det är alltid en stor klump som släpper när man äntligen börjar komma i ordning igen i sitt liv.
Här får ni se hur mitt schema för dagen ser ut:
7.00-7.30     Promenad med Ninja

7.30-8.00     Frukost: Nyponfrukost

8.00-8.30     Kolla mail m.m

8.30-9.00     Blogg

9.00-11.00   Plugg

11.00-11.30 Promenad med Ninja

11.30-12.00 Lunch: Köttfärssås

12.00-15.30 Skola

15.30-16.30 Styrketräning

16.30-17.30 Promenad med Ninja

17.30-18.30 Plugg

18.30-19.30 Middag: Lax med ädelsostsås

19.30-22.00 Konsert med Melissa Horn

22.00-22.30 Promenad med Ninja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0