Forts. Sthlm-Göteborg-Sthlm-Linköping-Sthlm-Linköping-Sthlm

Igår avslutade jag med att jag kom tillbaka till Sthlm från Göteborg. Direkt när jag parkerat bilen gick jag ner till Axela som är restaurang och bar där vi bor och där mötte jag upp Joakim, Gabbe och Anna som hade varit på Öl- och Whiskeymässan. Satt inte där länge för så fort de druckit ur de glas de hade gick vi upp och bäddade i ordning.
På söndagmorgonen när vi ätit frukost och Anna och Gabbe gett sig iväg ut på stan tog åkte vi ner till Linköping. Det var nämligen så att städfirman som skulle fixa flyttstädningen skulle komma dagen därpå så vi var tvugna att rensa ut det sista som fanns kvar. På kvällen gick vi sedan och såg standup-artisten Pablo Francisco. Tyckte faktiskt att han var riktigt dålig. De andra tre han hade med sig var däremot ganska bra.
Dagen efter åkte jag själv upp till Sthlm igen för att börja min nya kurs, Redovisning och beskattning. Det är riktigt roligt att äntligen få börja med ekonomi nu. Förra kursen var ju bara metod egentligen. Resten av den dagen ägnade jag åt att plugga och bara titta ikapp mig på alla serier. Var himla skönt!
På tisdagen hade jag åter igen skola och så fort föreläsningen var slut tog jag bilen ner till Linköping och tittade på LHC-St Louis Blues. Var riktigt tråkig match faktiskt för Linköping blev helt utklassade. 0-6 blev resultatet. Efter matchen hämtade vi Ninja och sen åkte vi direkt upp till Sthlm igen så vi var här en bit efter midnatt.
Vinnande laget går av isen. Kolla vilken jätte de hade till målvakt!

Sen var vi ju framme vid igår när jag först var i skolan, sen tillbringade en timme i hundrastgården och sen pluggade och lade in lite nya låtar på min Ipod. Ikväll ska jag och Matilda nämligen ner till Småland och eftersom vi hann lyssna igenom det mesta i helgen när vi var i Göteborg så kan det behövas lite nytt.
Nu har ni lite koll på vad jag har hittat på som gjort att jag inte kunnat skriva så mycket som jag egentligen hade önskat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0