Nyårslöften

Jaha, imorgon är det dags för nyårsafton igen! I år ska vi faktiskt vara hemma hos oss för första gången. Det ska bli jättekul för vi får upp en massa vänner från Linköping, samt två av våra vänner här från Stockholm. Vi har planerat tre rätters och köpt massa champagne så det kommer nog bli bra. Några av dem får se vårt nya hus för första gången så det ska bli lite extra roligt! :)
Sen var det ju det där med nyårslöften... Brukar ni ha sådana? Och i så fall, lyckas ni hålla dem? Jag tror knappt aldrig att jag lyckats hålla mina löften. De är bortglömda redan på nyårsdagen! Men för tre år sedan gav jag ett nyårslöfte inför varje kommande år som jag faktiskt lyckats hålla! Jag var nedstämd och orkade inte läsa en enda skolbok, jag var stressad hela tiden och ja, mådde bara dåligt. Efter flera månader kom jag på vad det var som var fel. Jag hade slutat läsa skönlitterära böcker! Allt gjordes för att det var ett tvång, och inte för att det var roligt. När jag märkte vilka effekter det gav lovade jag mig själv att ta tid för att koppla av och läsa för att det är roligt emellan varje kapitel av skolboken och det fungerade jättebra! Under 2008 läste jag 32 böcker och var så mycket piggare, gladare, och klarade av att plugga mycket bättre! (Anledningen till att jag har koll på antalet är för att jag använder mig av bok.nu och gör listor för varje år vad jag läser.) Nyårsafton det året lovade jag mig själv att i alla fall försöka läsa en bok varannan vecka, alltså 26 böcker per år. År 2009 kom jag precis upp i det, men nu i år är jag på min 26:e bok och jag vill gärna få in den på detta året, men vet inte om jag hinner läsa ut den till imorgon. Det är inte speciellt mycket kvar i den, men tycker tyvärr inte att den är speciellt bra så då går det segare.
Visar återigen ena väggen av mitt kontor från när vi flyttade in. Självklart packades de upp bland de första kartongerna ;)
Att ta mig tid för att bara sätta mig ner och koppla av och göra något som jag verkligen älskar, (att läsa), det är mitt nyårslöfte även till nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0