Så mycket bättre

Ett av de bästa programmen som jag har sett på länge råkade jag bara snubbla över av misstag och fastnade direkt. Det var Så mycket bättre på tv4. Att stora artister tolkar andra stora artisters låtar och framför dem och sedan berättar om hur låtarna kom till och annat spännande från deras karriärer tycker jag var otroligt spännande! Jag var så fascinerad av programmet och artisterna så att jag till och med gick iväg och köpte skivan. Inte bara över iTunes utan den riktiga skivan! Den hade vi sedan i bilen nu under julen och lyssnade på om och om igen. Tyvärr var inte två av mina favoritlåtar från programmet med, men en massa andra bra låtar.

Det här var en av låtarna jag saknade på skivan. Har alltid älskat denna låten och hennes version var helt fantastisk verkligen! Tur att den finns på YouTube så att man kan njuta av den i alla fall!
Det här var den andra låten jag saknade på skivan. När jag var liten brukade alla säger till mig "Maria, dansa" så tog jag tag om min lilla klänning och svängde på den och hela mig och dansade för morfar haha :)
Den här låten gjorde DiLeva så sjukt bra! Det kändes verkligen som hans låt! Har ni märkt att alla mina favoritlåtar är skrivna av Lasse Berghagen?! Han är en fantastiskt duktig man!
Den här har verkligen blivit störst efter programmet och jag kan inte annat än att hålla med om att den är otroligt bra! Jag såg September live för nästan exakt 1 år sedan då hon var förband till Backstreet Boys på Hovet. Sjukt duktig tjej! Då såg det ut så här:
Sista låten är också en av Petters låtar, här framförd av Plura. Tycker att det är Petters bästa låt och Plura gjorde det verkligen bra!
Längtar redan till nästa säsong av programmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0